Összes oldalmegjelenítés

2013. november 9., szombat

Tojás nélküli kefires fűszeres lasagne tészta

Imádok tésztát készíteni, hát ma nekiveselkedtem. Első alkotásom ez volt. A NoSaltyn  Torma kollégámmal mindig megértekezzük a házi tészta készítés rejtelmeit. Mindketten elkötelezett hívei vagyunk a dolognak. Én nem csak a különböző technikákat, alapanyagokat váltogatom, de az ízesítéssel megpróbálom kiemelni a feltétet és azt az ízvilágot viszem be a tésztába is. Ennek hála most a szobában, ahol szárítom a tésztákat isteni fűszer illat lengedez. Öröm oda bemenni. 
Most először próbáltam ki ezt a tojás nélkül kefirrel készülő tésztát. Nagy megelégedésemre nagyon jó vele dolgozni és jó állagú akkor is, amikor kifő. 



Hozzávalók:

  • 2 marék friss zöld fűszer vegyesen (bazsalikom, kakukkfű, rozmaring, oregánó)
  • 4 ek frissen reszelt parmezán sajt
  • 1 tk frissen őrölt fekete bors
  • 1 ek chilipehely
  • 1 tk frissen reszelt citromhéj
  • 1 kk füstölt paprika
  • 4 olajban eltett aszalt paradicsom
  • 4 szem kapribogyó
  • 1 ek olaj az aszalt paradicsomról
  • 270 g kefir
  • 500 g durum simaliszt
  • 1 tk só


Elkészítése: 

Minden hozzávalót belekészítettem a késes aprítóba és adtam neki, míg homogén tésztává nem állt össze. Esetleg, ha még szemcsés, egy evőkanálnyi hideg vízzel segíthetünk neki.
Miután elnyerte a kellő állagot, fóliába csomagolva fél órára a hűtőbe tettem pihenni. Nagyon jó ruganyos tészta lett, de mégis selymes tapintatú, mint a kovászosak. Mennyiségre 880 g lett.
Pihentetés után elővettem, 8 részre vágtam, hogy könnyebb legyen nyújtani. Felszereltem a kis kézi tésztanyújtómat és durum tésztaliszttel alálisztezve kinyújtottam 3 as fokozatig a tésztát. Megpróbáltam egyenlő lapokra felvágni, nagyjából 15x15 cm-s lapokra sikerült, s így 32 lap lett belőle. 

Nincsenek megjegyzések: