Összes oldalmegjelenítés

2013. november 4., hétfő

Pasticciotti - Frank Sinatra kedvenc süteménye

Ezt a receptet a minap Buddy Valastro Hoboken-i (New Jersey) cukrásztól láttam elkészíteni. Ő is, mint a "Hang", Hobokenbe nőtt fel és ott él. Igazi olasz temperamentumos pasi, aki szenzációs recepteket mutat be legyen szó tortáról, édességről, vagy olasz ételekről. Igazi olasz családi összefogással üzemelteti vállalkozását, szimbiózisban élve hatalmas családjával. Együtt élnek, dolgoznak, esznek, isznak. Buddy nagyon szereti és tiszteli a szüleit és őrzi a hagyományokat, melyeket tőlük tanult.



Hozzávalók: 34 db-hoz
A tésztához:

  • 50 dkg tönköly fehér liszt
  • 12,5 dkg cukor
  • 1 tojás
  • 1/2 rúd vanília kikapart magjai
  • 1/2 citrom reszelt héja
  • 6,25 dkg vaj
  • 6,25 dkg kókuszzsír
  • 0,625 dl tej


A vanília krémhez:

  • 1,25 dl tejszín
  • 3 ek kukoricakeményítő
  • 12,5 dkg cukor
  • 2 tojás sárgája
  • 1 ek vaj





Tetejére:

  • 1 egész tojás a kenéshez
  • 2-3 ek nádcukor a szóráshoz


Elkészítése:

A tészta hozzávalóit robotgépben összegyúrtam, folpackba csomagoltam és a hűtőbe tettem egy órára.
A vanília krémhez a vaj kivételével mindet összekevertem habverővel és folyamatos keverés mellett felforraltam a krémet, hogy besűrűsödjön. Addig kell keverni, míg elválik a fazék falától. Ekkor elkevertem egy kanál vajjal és félretettem hűlni.
A tésztát elővettem a hűtőből, lisztezett deszkán átgyúrtam, had melegedjen a kezem melegétől és kinyújtottam 2 mm vékony lappá. Köröket szabtam ki belőle, amivel kibéleltem az kis (6 cm-es) kiolajozott piteformákat, hogy a tészta felérjen a forma széléig.


Mikor minden formában volt már tészta, akkor 1 teáskanálnyi vaníliakrémet, majd a tetejére 1 teáskanálnyi lemon curd-ot töltöttem.


Újabb, kisebb köröket szabtam ki a tésztából fedélnek. A kibélelt formák tésztájának szélét megkentem egy egész felvert tojással és odaragasztottam hozzá a kerek tetőket. Azokat is megkentem tojással és kevés nádcukorral szórtam meg.


A sütőt előmelegítettem 180 fokra hőlégkeverésen és 18-20 perc alatt aranybarnára sütöttem  a süteményeket.
Nem csoda, ha Frank Sinatra annyira szerette ezt az édességet. Az édes és savanyú íz keveredése egy falatban igazi ínyenceknek való.

Nincsenek megjegyzések: