Összes oldalmegjelenítés

2013. december 25., szerda

Bolognai másképpen

Természetesen ezt a receptet is Buddy Valastrotól láttam. Nagyon szeretem a konyháját. Igaz, nem diétás konyhát visz, odatesz mindent, amit csak ki lehet találni, hogy nőjön a polgár kerülete, de egyszer élünk. A scavar a dologban, hogy a bolognait nem tésztával, hanem polentával készítette.


Hozzávalók:
A raguhoz:

  • 1 nagy fej vöröshagyma
  • 2 nagy gerezd fokhagyma
  • 2 ek olaj
  • 2 nagy sárgarépa (38 dkg)
  • 3 szál halványító zellerszár (17 dkg)
  • 65 dkg marhanyak ledarálva
  • 2 dl erőleves
  • 1 dl tejszín
  • 40 dkg paradicsomkonzerv
  • 1 tk só
  • frissen őrölt bors ízlés szerint
  • 2 ek Worchestershire - szósz
  • 1 kk nádcukor

A polentához:

  • 3 dl kukoricadara
  • 4 dl tej
  • 5 dl húsleves / vagy víz és só
  • 25 dkg mascarpone 
  • Tetejére:
  • 5 dkg reszelt parmezán sajt

Elkészítése: 

Az olajon megdinszteltem az apróra kockázott vöröshagymát, majd a felaprított fokhagymát. Míg pirultak, meghámoztam a répát és kis kockákra vágtam fel a zellerrel együtt és ők is vándoroltak a lábosba. Néhány percig pároltam a zöldségeket, s ezt követően a darált húst is átsütöttem, míg el nem színeződött. Sóztam, borsoztam, felengedtem húslevessel és tejszínnel. Hozzáadtam egy 40 dkg-os hámozott, darabolt paradicsomkonzervet, a Worchestershire - szószt, a cukrot, ami ellensúlyozza a paradicsom savasságát. Lefedtem és nagyon kis lángon lassan főztem, időnként ellenőrizve, hogy nem fogyott-e el alóla a folyadék. Így főztem, míg puha nem lett (jó egy órát). 
Közben feltettem a húsleve és a zsíros tej keverékét a polentához forralni. Mikor felforrt a folyadék, lassan adagolva öntöttem hozzá a darát és folyamatosan kevertem, míg be nem sűrűsödött, ami 5-6 perc alatt történt meg. Ekkor belekevertem a mascarponét (ezt Buddy nem tett bele, - de ha lúd, legyen duci alapon én igen). Egyenletesen elkevertem benne. 
Egy tűzállótálat kikentem vajjal. Elsimítottam benne a polenta felét. Erre halmoztam a ragut, majd felülre újra kukoricadara jött. A tetejére parmezánt reszeltem és a 180 fokra előmelegített sütőbe tettem hőlégkeverésen kb. 35 perc alatt megsütöttem.



Nincsenek megjegyzések: