Összes oldalmegjelenítés

2013. december 9., hétfő

Citromos-fokhagymás-kakukkfüves gomba citromos tagliatellevel

Ezt felesben főztük Nigellaval. Ő a ragut találta ki, én pedig a tésztát készítettem az ételhez.  Szerintem nagyon jó párosítás. Úgy faltuk a férjemmel, mit aki soha nem evett. A  gyerek is ette, mert nem tudta, hogy citromos a tészta. Pedig tisztán érződött rajta, de ő szilvalekvárral ette (gomba nélkül). A mienk ilyen volt:


Hozzávalók:
A tésztához (540 g lett):

  • 3 kisebb tojás
  • 16 dkg durum simaliszt
  • 16 dkg tönköly fehér liszt
  • 1 tk só
  • 1 ek olívaolaj
  • 1/2 citrom leve (40 ml)


A raguhoz:

  • 50 dkg barna csiperke
  • 1 nagy citrom kifacsart leve és reszelt héja
  • 4 ek olívaolaj
  • 1 tk só
  • 1 nagy gerezd fokhagyma
  • egy marék kakukkfűág
  • 1 csokor petrezselyem
  • frissen őrölt bors
  • 5 ek frissen reszelt parmezán


Elkészítése:

A tésztához valókat robotgépben szép fényes, rugalmas tésztává gyúrattam, aztán folpackba csomagolva pihenni raktam a hűtőbe fél órára.
Tésztanyújtó géppel kinyújtottam, de csak 4-es fokozatig, aztán felvágtam metéltnek. Máris lobogott a tűz a fazék alatt, bugyogott a sós víz. Két perc alatt megfőtt a tészta, leöblítettem, lecsepegtettem, tálba tettem, nyakon öntöttem egy kevés olívaolajjal.

A raguhoz egy serpenyőben felhevítettem az olívaolajat. Belevetettem a vaskosra vágott gombaszeleteket, sóztam, borsoztam, ráreszeltem a fokhagymát és a citrom héját, rátépkedtem a kakukkfüvet, az összeaprított petrezselymet, rácsavartam a citromot és elzártam a lángot. Ekkor ráreszeltem a parmezánt , összekevertem és már el is készült az ebéd.
Nem akarom magamat fényezni, hisz én is csak lestem a recepted, de szenzációs volt.

Nincsenek megjegyzések: