Összes oldalmegjelenítés

2013. december 13., péntek

Olasz sajtos tészta Buddy Valastro konyhájából

Amikor ráérek, megnézem Buddy Valastro amerikai olasz cukrász főzőműsorát, ahol általában olasz recepteket mutat be, melyeket édesapja főzött neki gyermekkorában. Persze elkalandozik más nemzetek konyhájába is, de főleg szicíliai gyökereit mutatja be. Láttam tőle egy nagyon jónak ígérkező sajtos tészta receptet kis kolbásszal, koktélparadicsommal megpatkolva.Egyértelmű volt, hogy kipróbálom. Nem bántam meg. Az eddig kipróbált receptjei mind ízletesek, bár nem diétásak voltak. Mindenesetre örülök, hogy kipróbáltam ezt az ízletes, egyszerű, gyors tésztaételt. Szakítottam hagyományaimmal és nem magam készítettem a tésztát, hanem készet használtam.


Hozzávalók:
  • 50 dkg penne
  • 50 dkg fokhagymás, zöldfűszeres kolbász (bajor kolbászként vettem a piacon)
  • 25-30 dkg koktél paradicsom
  • 25 dkg mascarpone sajt
  • 15 dkg ementáli sajt (lehet más, pl. cheddar keményebb sajt) frissen reszelve
  • 5 dkg parmezán sajt frissen reszelve
  • 1 ek olívaolaj
  • 3-4 ág kakukkfű levelei
  • néhány hajtás oregánó 
  • 1 citrom reszelt héja
  • frissen őrölt bors
  • 1 ek vaj a tál kikenéséhez

Buddy zsemlemorzsája:
  • 20 dkg fehér kenyér beléből darált morzsa
  • 1 csokor petrezselyem
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 citrom reszelt héja
  • 2-3 ág kakukkfű levelei
  • 2-3 ek frissen reszelt parmezán sajt
  • frissen őrölt bors

Elkészítése:

Feltettem egy nagy fazék vizet forrni a tésztafőzéshez. Mikor felforrt, beletettem egy púpozott ek sót és megfőztem a tésztát 8 perc alatt, leszűrtem, leöblítettem.
Míg a tészta főtt, egy kanál olajat hevítettem a serpenyőben és a héjától megszabadított kolbászhúst pirítani kezdtem. Fakanállal szétnyomkodtam kisebb darabokra. Mikor mindkét oldala megpirult, hozzáadtam a koktélparadicsomot, sóztam, borsoztam, rádobáltam a zöldfűszereket, ráreszeltem a citrom héját és máris elzártam a gázt.
Egy nagy tálban elkevertem a mascarponét és a kétféle reszelt sajtot és ebbe tettem a leszűrt tésztát, alaposan elkevertem őket egymással. Hozzáöntöttem a kolbászos paradicsomot, amit szintén elkevertem a sajtos tésztábval, majd az egészet egy kivajazott tűzálló tálba halmoztam. Tetejét megszórtam Buddy zsemlemorzsájával és 20 percre betettem a 180 fokos sütőbe hőlégkeverésen. 
Nem tudtam megvárni, hogy hűljön az étel, azonnal meg kellett kóstolnom. Így én kétszer is ettem belőle. Megint bizonyított az olasz, szenzációs a kaja.

Nincsenek megjegyzések: