Összes oldalmegjelenítés

2013. december 14., szombat

Sütőtökös gyümölcskenyér mini kuglóf formában

Kicsit elszaladt velem a ló, mert ebből a mennyiségből 35 kis kuglóf készült, Aki arra vetemedik, hogy elkészíti, nyugodtan osszon. Én most leírom az eredeti mennyiséggel. Habár pl egy bulura sütünk, kapóra jöhet a kipróbált nagy mennyiség.


Hozzávalók:

  • 75 dkg megtisztított, kimagozott sütőtök 
  • 1 ek kandírozott gyömbér
  • 2 narancs kifacsart leve és reszelt héja
  • 10 dkg vaj
  • 3 dl 20 %-os tejföl 
  • 15 dkg gyümölcscukor
  • 2 tk fahéj
  • 1 kk őrölt szegfűszeg
  • 1 kk őrölt szerecsendió
  • 1 tk kínai ötfűszerkeverék
  • 1 tk őrölt kardamom
  • 1 vaníliarúd kikapart magjai
  • 5 tojás
  • 55 dkg tönköly fehér liszt
  • 60 dkg aszalt gyümölcs (füge, datolya, mazsola, szilva, sárgabarack, áfonya, stb)
  • 2 tk sütőpor


Elkészítése: 

Roppant egyszerű, ha van egy késes aprítód. Először a megtisztított tököt összevágtam apróra, aztán folyamatosan adagoltam hozzá a többi anyagot, a lágy vajat a tejfölt, a fűszereket, a tojásokat és végül a liszttel elkevert sütőport. Ebbe a masszába már csak beleforgattam spatulával az egyforma nagyságúra felaprított aszalt gyümölcsöket. Formákba mértem a tésztát jó 3/4-ig és 180 fokos sütőben hőlégkeverésen kb 30 perc alatt megsütöttem. 
Igazi finom karácsonyi illat lengte be a lakást. A süti kívül roppanós, belül lágy volt a sok sütőtöktől és a tejföltől.



Nincsenek megjegyzések: