Összes oldalmegjelenítés

2013. december 15., vasárnap

Levendulaszirup

Itt a karácsony, sütök főzök és elfogyott a levendula szirupom. Most egy egyszerűsített változatot készítettem el. Csak tisztán a levendula ízére, illatára törekedtem.



Hozzávalók: 

  • 400 ml víz
  • 200 g cukor
  • 2 ek levendulavirág


Elkészítése:

A vizet a cukorral összeforraltam, míg teljesen fel nem olvadt benne, majd hozzáadtam a virágot. Így forraltam kis lángon 10 percig, majd hagytam a szirupot kihűlni a virágokkal együtt. A kihűlt szirupot sűrű szitán leszűrtem, üvegbe tettem. Hűtőszekrényben hosszú ideig eltartható.


Egyébként ilyen színe lett, illetve nem teljesen ilyen csak a rossz fényviszonyok miatt látható zöldesnek. Így egy kicsit eljátszottam. Igazána kettő közötti színű szirupot kaptam.

Nincsenek megjegyzések: