Összes oldalmegjelenítés

2013. december 15., vasárnap

Tárkonyos zöldbableves kukoricanokedlivel

Ezt is csak én találhatom ki. Mivel köretként gyakran készítek polentát és a levesben a gríznokedlit nagyon szeretem, hát ötvöztem a kettőt egy gyors levesben.


Hozzávalók:

  • 40 dkg ceruzabab
  • 7 dl zöldségalaplé
  • csipet só
  • bors
  • 1 ek tárkony
  • 1/2 csokor zöldpetrezselyem
  • 1,5 dl tejföl
  • 1 tk kukoricakeményítő
  • 1/2 citrom leve

A nokedlihez:

  • 1 tojás
  • kukoricadara
  • bors 
  • chilipehely
  • petrezselyemzöld

Elkészítése:

Elsőként a nokedlitésztát kevertem be, mivel számoltam vele, milyen kemény a kukoricadara, melynek mennyisége a tojás nagyságától függ. Lágy masszát készítettem, amit sóztam, borsoztam, chilit adtam hozzá és egy kis összeaprított petrezselymet. Fóliával letakarva a hűtőbe tettem, had duzzadozzon, puhuljon ott.
A babot az alaplével feltettem főni. Kevés sót és borsot tettem hozzá, hiszen az alaplé már sós és a borsból sosem elég. Beleaprítottam fél csokor petrezselyemzöldet. Három perc után a tejföllel elhabart keményítőt felhígítottam egy kis forró levessel, és ezt a habarást töltöttem vissza a levesbe. Alaposan elkevertem, hogy ne legyen csomós és csak ekkor tettem bele a tárkonyt. Belecsavartam a citrom levét és elkezdtem mokkáskanállal beleszaggatni a nokedlit is. 2-3 percig főztem még, hogy a nokedli megpuhuljon, majd elzártam a tüzet. 

Nincsenek megjegyzések: