Összes oldalmegjelenítés

2013. december 15., vasárnap

Narancsos süti karácsonyra

Ez lett a nagyon narancsos süti. Ahogy készítettem, egyre jobban elkapott a hév és egyre több narancsot tettem bele. Nem tudom, mi lesz velem az év végéig, ha már most így tömöm magamba a mindenféle bűnös étkeket. 


Hozzávalók: 

  • 5 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
  • 30 dkg tönköly fehér liszt
  • 20 dkg vaj
  • 5 dkg gyümölcscukor
  • 1 tojás sárgája
  • 1 közepes narancs reszelt héja és kifacsart leve (65 g)
  • 1/2 citrom reszelt héja és kifacsart leve
  • 1 vanília kikapart magjai
  • 1 tk őrölt kardamom


A kenéshez:



A szóráshoz:

  • narancsvirágos porcukor

Elkészítése:

A narancs és citrom héját lereszeltem, a levét kicsavartam, keverőtálba tettem. hozzáadtam a lágy vajat, a vanília kikapart magjait, kardamomot, a cukrot, a tojás sárgáját és robotgéppel összekevertem, majd fokozatosan a lisztet is hozzáadagoltam. Jól gyúrható tésztát kaptam, amit fóliába csomagolva a hűtőbe tettem egy órára.
A megpihent tésztát enyhén lisztezett deszkán kinyújtottam 3-4 mm vékonyra, különböző formákkal kiszaggattam és sütőpapírral bélelt tepsibe fektettem. 
A narancslekvárt sűrű szitán átpasszíroztam, elkevertem egy kanál Cointreau -vel, ezzel kentem meg a sütemények tetejét. 160 fokra előmelegített sütőbe tettem és 12-13 perc alatt arany színűre sütöttem őket. Még langyosan tálra szedtem és meghintettem finoman narancsvirágos porcukorral.
Talán ennél narancsosabb már nem is lehetett volna, de mégsem túl erős, tolakodó az íze. Sőt...

Nincsenek megjegyzések: