Összes oldalmegjelenítés

2013. december 15., vasárnap

Újabb tönkölykenyér

Mi más, ha ezt engedi a vércsoportdiétám és a rozslisztet. Mondjuk mindkettő egészségesebb változata a liszteknek, úgyhogy nem panaszkodom. 


Hozzávalók: szigorúan, amit itthon találtam

  • 2 dl író
  • 6 dkg 20%-os tejföl
  • 6 dkg tang zhong
  • 1 dl víz
  • 2,5 dkg friss élesztő
  • 10 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
  • 50 dkg tönköly fehér liszt
  • 1 ek citromlé
  • 2 ek olaj
  • 1 tk cukor
  • 2 tk só


Elkészítése:

A vizet meglangyosítottam mikróban, elkevertem benne a cukrot és belemorzsoltam az élesztőt. Letakartam, mert így hamarabb megkel. Majd minden egyebet kenyérsütőgép üstjébe mértem. Legvégén az élesztős vizet is rácsorgattam és dagasztó programra kapcsoltam. Régen nagy faksznit csináltam az összekészítésből, de most már csak az üstöt felcsapom a mérlegre, mindent belezúdítok és csak arra vigyázok, hogy a só és az élesztő minél távolabb legyen egymástól az összekészítés folyamatában. Aztán a gépre bízok mindent. Kétszer megdagasztja, keleszti, én meg csak lóbálom a lábam. Mondjuk itt meg is áll a szerepe, mert másra nem használom. Elkalandoztam.
Szóval a megkelt tészta lágy, ezért erősebben lisztezett munkafelületre tettem. Ketté vágtam egy éles késsel és néhányszor megtekertem önmaga körül, majd belefektettem a kenyérformába. Tetejét megkentem egy kis langyos vizes ecsettel, szórtam rá némi lisztet és langyos helyre tettem kelni fél órára. Mire megkelt, előmelegítettem a sütőt 180 fokra hőlégkeverésen. Az aljába tettem egy fém bögrébe egy kis vizet, hogy gőz keletkezzen és betettem a kenyereket. Ezen a hőfokon 35 perc alatt aranybarnára sütöttem. Rácsra téve hűtöttem ki.



Nincsenek megjegyzések: