Összes oldalmegjelenítés

2013. december 29., vasárnap

Pizza napok nálunk

Férjem dolgozott, mi otthon voltunk a fiammal. Ilyenkor általában sütök neki 2 db 32 cm-es pizzát, azt megeszi, én meg gyengédebb ételeket fogyaszthatok. De nem így volt ez most. Kicsivel több tésztát dagasztottam be és magamnak is sütöttem egy 20 cm-est.

Hozzávalók:
Tészta: a három pizzához
10 dkg tk tönkölybúzaliszt
30 dkg tönköly fehér liszt
2 dl víz
1 kk cukor
2 dkg friss élesztő
2 ek szőlőmagolaj + egy kevés a tészta megkenéséhez
1 tk só
Feltétek: 


Gyümölcsös:

  • 5 dkg fokhagymás kecskesajt
  • fél banán
  • 1 mandarin
  • 2 kivi
  • 5 dkg ananász
  • 10 szem mandula
  • 10 szem pekándió
  • 2 ek juharszirup


Szalámis - vörös babos:

  • 3 ek házi ketchup
  • 5 dkg vékonyra szelt paprikás szalámi
  • 20 dkg vörös bab
  • 5 dkg koktélparadicsom
  • 5 dkg ementáli sajt reszelve



Sonkás - ananászos:

  • 3 ek házi ketchup
  • 5 dkg sonka / bacon
  • 20 dkg ananász
  • 5 dkg ementáli sajt reszelve



Elkészítése:

A vizet meglangyosítottam, elkevertem benne a cukrot és belemorzsoltam az élesztőt. Letakarva habosra futtattam. Kenyérsütőgép üstjébe mértem a hozzávalókat, és dagasztó programon a gép dagasztotta, kelesztette. A megkelt tészta kb. 1/6-át lecsíptem a gyümölcsöshöz, és lisztezett deszkán kinyújtottam kb. 25 cm-es átmérőjű körré. A tésztát a formába fektettem úgy, hogy az oldalát is fedje a tészta. Megkentem kevés szőlőmag olajjal.
Gyümölcsös feltét:

A tésztát vékonyra szeletelt kecskesajttal fedtem le. Ennek tetejére tettem a felszeletelt gyümölcsöket. Rá pedig a tisztított mandulát és pekándiót  szórtam, meglocsoltam juharsziruppal.
250 fokra előmelegített sütőben hőlégkeverésen 10 perc alatt megsütöttem.

Szalámis - babos: 

A tésztát vékonyan megkentem szőlőmagolajjal, elterítettem rajta egyenletesen a ketchupot, majd ráhelyeztem a szalámiszeleteket és azokat körberaktam babbal. Ráreszeltem a sajtot.
Sonkás - ananászos:

Ugyanúgy kezdtem mint a másik húsost, olaj, ketchup, sonka. Az ananászt megpucoltam és szeletekre, kisebb darabokra vágtam, a sonkadarabok közé tettem. Tetejére szintén reszelt sajt került.
Külön már nem kelesztettem a tésztát, mert míg rakosgattam a rávalókat, addig volt ideje megkelni.


Nincsenek megjegyzések: