Összes oldalmegjelenítés

2013. december 29., vasárnap

Tönköly kifli tejes tang zhonggal

Nálam ez már örök szerelem lesz, azt hiszem. Általában a tang zhongot vízzel készítem, de most tejjel főztem, mert úgyis fehér tésztát sütöttem.


Hozzávalók:

  • 12 dkg tejes tang zhong
  • 1,5 dl joghurt
  • 1 dl tej
  • 1 kk cukor
  • 1,5 dkg friss élesztő
  • 1 tk só
  • 10 dkg tk tönkölyliszt
  • 30 dkg tönköly fehér liszt
  • 2 ek szőlőmagolaj



  • kenéshez 1 ek író

Elkészítése:

A tang zhonghoz 1 dl hideg tejben 1 púpozott ek tönkölylisztet elkevertem csomómentesre, majd felforraltam, egy perc alatt besűrítettem sűrű krém állagúra, amit aztán lehűtöttem, úgy használtam a tésztához. Az élesztő felfuttatásához tejet meglangyosítottam, elkevertem benne a cukrot és belemorzsoltam az élesztőt. Letakarva habosra futtattam fel. Minden egyéb hozzávalót is a kenyérsütőgép üstjébe mértem és dagasztottam, kelesztettem. A megkelt tésztát vastagon kilisztezett deszkára borítottam, mert elég lágy volt a tészta. Hat részre osztottam és mindegyiket lisztezett kézzel elnyomkodtam téglalap formájúra, aztán feltekertem, bagettsütőformába tettem. A tetejét megkentem íróval és félretettem langyos helyre újra keleszteni kb. 20 percre. Közben a sütőt előmelegítettem 240 fokra hőlégkeverésen és a tésztát negyed óra alatt megsütöttem. A formában hagytam kihűlni,-úgyis lyukacsos,- és már csak utána vettem ki őket.

Nincsenek megjegyzések: