Összes oldalmegjelenítés

2013. december 29., vasárnap

Spenótos malackaraj lassan sütve

Egy műsorban láttam ezt a receptet Gordon Ramsay-től elkészíteni. Megvettem hozzá a karajt, aminek a csontját elhasználtam levesfőzéshez. Lehet azonban csonttal is sütni, csak kicsit nehezebb szépen szeletelni.


Hozzávalók:

  • 1 kg bőrös malackaraj
  • 20 dkg spenót
  • 3 gerezd fokhagyma
  • bors
  • 1 tk olaj a paraj dinszteléséhez
  • 3 ek zsír a hús sütéséhez

Elkészítése: 

A húst felnyitottam ott, ahol egyébként is elválna a felső, bőrös réteg.
A spenótot kevés olajon erős tűzön sütni kezdtem, közben sóztam, borsoztam, ráreszeltem a fokhagymagerezdeket. Azért kell erős tűzön sütni, hogy ne engedjen levet, illetve azt gyorsan elpárologtassa.
A húson vágott részbe egyenletesen eloszlattam a parajt és összetűztem hústűvel, hogy ne hagyja el a kijelölt helyét. Akinek könnyebb, össze is kötözheti.
Felforrósítottam egy vastag falú edényt, majd benne a zsírt is. Ebben minden oldalát megkapattam a húsnak, hogy bezárjam a benne lévő folyadékot. Minden oldalát 2-3 percig pirítottam. Ezt követően szorosan letakartam alufóliával és a 140 fokos sütőbe tettem 50-60 percre. Ennyi idő alatt puhára sült a hús. Aki rózsaszínebben szereti, elég fél órát sütnie. A sütési időt mindenképpen befolyásolja a hús vastagsága és súlya.

Köretnek: 6 db közepes burgonyát megtisztítottam, nagy kockákra felvágtam, sós vízben 10 percig előfőztem. Egy tepsit kiolajoztam és abba öntöttem a krumplit. megspricceltem nagyon kevés, 1-2 kanál olajjal, enyhén megsóztam és 200 fokos sütőben hőlégkeverésen 20 perc alatt pirosra sütöttem.

Nincsenek megjegyzések: