Összes oldalmegjelenítés

2014. január 5., vasárnap

Arab fűszer csirkéhez (Ras - el - hanout)

Csirkét szerettem volna sütni arab ízűt, ezért készítettem egy fűszerkeveréket. Az arab világban minden háznál más-más összetételű fűszereket használnak a főzéshez. Családi titok, ki mit és milyen összetételben használ. Sokáig keresgettem, majd kiválasztottam egy nekem tetsző keveréket.



Hozzávalók:

  • 1 tk szemes fekete bors
  • 1 tk ánizsmag
  • 1 tk szegfűszeg
  • 1 tk szegfűbors
  • 1 tk nigella mag
  • 1 tk kardamom mag
  • 2 tk gyömbér
  • 2 tk kurkuma
  • 2 tk koriander mag
  • 1 kk szerecsendió
  • 2 tk fahéj
  • 2 tk szárított mentalevél
  • 1 tk szárított chili
  • 1 tk szárított levendulavirág
  • 1 tk sumak

Mindezt mozsárban összetörtem a megmosott, megszárított, majd olajjal bekent, sózott csirkére kentem és ebben pácoltam. Ugyanezt kipróbáltam kacsával is. Mindkettő elnyerte a család tetszését. 

Nincsenek megjegyzések: