Összes oldalmegjelenítés

2014. január 5., vasárnap

Arab fűszerezésű sültcsirke

Bejelentettem, hogy arab csirkét fogok ebédre sütni, mire a gyerekem azonnal kikötötte, hogy ne legyen édes. Vettem egy grillcsirke méretű madarat, majd nekiálltam keresni, kutatni fűszerek után. Szerencsés vagyok, mert nagyon sokféle fűszert tartok itthon, így nem gond bármilyen fűszerkeveréket összeállítani. Most is így tettem és összetettem a ras - el - hanout nevű fűszerkeveréket és elővettem a nyáron eltett sós citromot is


Hozzávalók:
  • 1,2 kg-os csirke
  • 2-3 ek olaj
  • 3 ek ras-el-hanout fűszerkeverék
  • 1 közepes vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1- 2 sóban eltett citrom ( l'hamd markad)
  • 1 dl fehér bor (persze ilyet az arabok nem használnak, de én igen)

Körethez:
  • 20 dkg rizs
  • 1 ek olaj
  • víz / zöldségalaplé
  • 1 gránátalma
  • 1 csokor petrezselyemzöld

Elkészítése:

Nincs sok csiribú-csiribá. A csirkét megmostam, szárazra töröltem, megkentem egy kanálnyi olajjal. Enyhén megsóztam, aztán beledörzsöltem a bőrébe az arab fűszerkeveréket. Betettem egy teflon lábasba, alá öntöttem két kanálnyi olajat (több nem kell, mert a csirke bőrében van elég zsír), a fehérbort. Lefedtem és a 160 fokra előmelegített sütőben sütöttem kb. 1 órát. Majd levettem a tetőt és gyorsan megpirítottam a csirkét 200 fokon 5-10 perc alatt. 
A rizst megpirítottam egy kanál olajon, megfőztem sós vízben. Mindig annyi vízzel öntöm fel, hogy egy ujjnyira ellepje a folyadék a rizst, és az biztosan ideális lesz. Hozzákevertem a gránátalmából kipüfölt magokat (ha felvágás előtt elverjük egy fakanállal, könnyedén kijönnek a magok), valamint a felaprított petrezselymet és 2-3 kanállal locsoltam a megsült csirke szaftjából is rá.
Mondhatom, hogy osztatlan volt a siker. 

Nincsenek megjegyzések: