Összes oldalmegjelenítés

2014. január 2., csütörtök

Kefires tönkölykenyér

Ezt a kenyeret sütöttem az újévre. Abból az adagból, amit leírok két kenyér sült kenyérformában.


Hozzávalók:
Tang zhonghoz:

  • 1 dl tej
  • 1 púpozott ek tönkölyliszt


A tésztához:

  • a tejes tang zhong
  • 10 dkg tk rozsliszt
  • 70 dkg tönköly fehér liszt
  • 5 dkg lágy vaj
  • 1 dl tej
  • 1 tk cukor
  • 3,5 dkg friss élesztő
  • 4 dl kefir

Elkészítése: 

Tejes tang zhong:
A tang zhonghoz 1 dl hideg tejben 1 púpozott ek tönkölylisztet elkevertem csomómentesre, majd felforraltam, egy perc alatt besűrítettem krémes állagúra, amit aztán lehűtöttem, úgy használtam a tésztához.

Tészta:
A tejet meglangyosítottam, elkevertem benne a cukrot és belemorzsoltam az élesztőt. Letakarva habosra futtattam fel.
Minden hozzávalót kenyérsütőgép üstjébe mértem, dagasztó programon meggyúrattam, kelesztettem.
A megkelt tésztát lisztezett deszkára borítottam, áthajtogattam, 16 részre osztottam. Minden tésztadarabból hosszúkás, kb. 30 cm-es tésztarudat sodortam.
Egy kenyérhez 4 tésztarudat hosszába fektettem egymás mellé, majd a másik négyet egymás után keresztben átbújtattam, mintha szőnék. Ha egyik sort alulról kezdtem áthúzni, akkor a következőt felülről kezdem. Amikor ez megtörtént, a tészta széleket maguk alá hajtottam, és a tésztát így fektettem szilikon kenyérformába.
Tetejét megkentem 1-2 ek íróval, és langyos helyen 25-30 percig kelesztettem a konyhában.
180 fokra előmelegített sütőben hőlégkeverésen 35 perc alatt megsütöttem.




Nincsenek megjegyzések: