Összes oldalmegjelenítés

2014. január 26., vasárnap

Illatos omlós csirke mézes-szezámos szószban chilis ceruzababbal

Beneveztem az Ázsiai Konyha Mestere Főzőversenyre. Ez lesz a selejtezőn elkészítendő ételem.


Hozzávalók: 

  • 50 dkg csirkemellfilé

Pácoláshoz:

  • 1 kk só
  • bors
  • 2 ek szójaszósz
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 2 mogyorónyi frissen reszelt gyömbér
  • 2 ek keményítő

Sütéshez: 

  • napraforgóolaj

Tésztához:

  • 2 tojásfehérje
  • 2 ek finomliszt
  • 3 ek keményítő
  • 5 kanál víz
  • 1 tk sütőpor
  • 1 kk só

Mézes mázhoz:

  • fél csésze ketchup
  • 2 ek méz
  • 2 ek szójaszósz
  • 1 ek balzsamecet
  • 1 gerezd fokhagyma
  • mogyorónyi reszelt gyömbér
  • 2 ek szezámmag
  • 1 ek szezámolaj

Zöldbab körethez:
  • 25 dkg zöldbab
  • 1 ek szezámolaj
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 chilipaprika
  • 2-3 szál újhagyma
  • 1 ek szezámmag 


  • 1 tk só
  • víz

Elkészítése:

A csirkét kis, 1x1 cm-es kockára vágtam. A páchoz valókat összekevertem és a csirkét beleforgattam negyed órára. Nem szabad, hogy iszapos legyen, vízben álljon a hús. 
A tésztához való anyagokból sűrű tésztát kevertem habverővel. 
A wokban felforrósítottam 2 ujjnyi olajat és a tésztába mártott húskockákat kis adagokban mindkét oldalukon aranybarnára sütöttem. Konyhai törlőn leitattam.
Közben összekevertem a mázhoz valókat és a kisült, leitatott húskockákat megforgattam benne, majd tálba szedtem. 
A körethez a zöldbabot 3 percig sós vízben blansíroztam, leszűrtem. Egy kanál szezámolajon megpirítottam a lereszelt fokhagymagerezdet, és a keskeny csíkokra szelt chili paprikát (a magjait nem adtam hozzá).4-5 percig sütöttem, megszórtam a ferdére vágott újhagymával és máris tálaltam.

90 percem lesz, hogy elkészítsem ezt az ételt. Mondjuk barátságos, hogy annyiszor kezdek neki, ahányszor csak akarok (én viszem hozzá az alapanyagokat), de időre le kell készülni. 
Nem is ezt az ételt akartam nevezni, de a családom egyöntetűen ezt ajánlotta, mert nekik mindig nagyon ízlik ez az étel.

Nincsenek megjegyzések: