Összes oldalmegjelenítés

2014. január 21., kedd

Rozsos krumplis tönkölykenyér

Egyik legrégebbi állandó konyhai tevékenységem a kenyérsütés. Legalább 13 éve sütöm otthon a kenyereket. Ez idő alatt nem igen sütöttem meg kétszer ugyanazt a kenyeret. Mindig változtatok vagy az alapanyagokon, vagy a technikán valamit, így mindig változatosan fogyasztunk kenyeret, vagy bármilyen kelt tésztából készült péksüteményt, kalácsot.

Hozzávalók:

  • 30 dkg öregtészta
  • 14 dkg tang zhong
  • 12 dkg krumplipüré
  • 10 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt
  • 55 dkg tönköly fehér liszt
  • 1 dl víz
  • 1 kk cukor
  • 1,5 dkg friss élesztő
  • 1,8 dl író
  • 1 ek só
  • 2 ek olaj


Elkészítése:

Öreg tészta:
A vizet meglangyosítottam, belekevertem a csipet cukrot és a kevéske élesztőt, és felfuttattam.
Kenyérsütőgép üstjébe mértem a hozzávalókat, és dagasztóprogramra tettem.
Amikor lejárt, benne hagytam érni. Fél nap múlva újra átdagasztattam a géppel.
Ebből a tésztából vettem ki 30 dkg-ot, amit a kenyérsütéshez használtam, a többit fedeles edényben a hűtőbe tettem. Ott tárolva 1,5-2 hétig is használhatom kenyérsütéshez.

Tang zhong:
A vízben elkevertem a lisztet. Felforraltam, besűrítettem krémes állagúra, majd kihűtöttem.

Kenyértészta:
A vizet meglangyosítottam, belekevertem egy  csipet cukrot és az élesztőt, és felfuttattam.
Minden egyéb hozzávalót (öreg tészta, tang zhong, krumplipüré is) a kenyérsütőgép üstjébe mértem, és dagasztóprogramon összegyúrtam, megkelesztettem.
A megkelt tésztát lisztezett deszkán kihúzztam kézzel téglalap alakúra, majd szorosan feltekertem. Teflon kacsasütő edénybe tettem. Tetejét megkentem íróval, és az edény tetejével letakarva a tésztát duplájára kelesztettem fél óra alatt.
Közben a sütőt 230 fokra előmelegitettem hőlégkeverésen, és a kenyeret lefedve betettem 20 percre, aztán lecsökkentettem a hőt 190 fokra, és további 25-30 percig lefedve sütöttem a kenyeret, majd a fedőt levéve aranybarnára pirítottam néhány perc alatt.



Nincsenek megjegyzések: