Összes oldalmegjelenítés

2014. január 26., vasárnap

Kelt tészta sósan és édesen

Van egy nagyon praktikus kenyérsütőm, amihez kétféle üst is van. Így süthetek egy nagy, vagy két kisebb kenyeret. Sütésre ugyan nem használom, de dagasztani nagyon kényelmes. Így tudtam egyszerre kétféle tésztát is készíteni.

Sós tészta: 

Hozzávalók: 
  • 15 dkg öregtészta
  • 12 dkg tang zhong 
  • 28 dkg tönköly fehér liszt
  • 4 dkg szoba hőmérsékletű vaj
  • 1 dl író + 1 ek a tetejét megkenni
  • 1,2 dkg friss élesztó
  • 1 kk cukor
  • 1 tk só
  • tetejére 2 ek nigella sativa (fekete kömény) mag

Édes, szilvalekvárral töltött kelt tészta:


Hozzávalók:
  • 15 dkg öregtészta
  • 12 dkg tang zhong
  • 28 dkg tönköly fehér liszt
  • 2 tojássárgája
  • 1/2 citrom reszelt héja és leve
  • 4 dkg gyümölcscukor
  • 5 dkg lágy vaj
  • 1 dl író
  • 1,5 dkg friss élesztő
  • 1 csipet só

Tölteni: 
Tetejére:
  • kenéshez: 1 ek író + 1 ek juharszirup keveréke
  • szóráshoz: 1 marék durvára vágott dió

Elkészítése:

A tang zhonghoz 2 dl hideg vízben 5 dkg tönkölylisztet elkevertem csomómentesre, majd felforraltam, egy perc alatt besűrítettem sűrű krém állagúra, amit aztán lehűtöttem, úgy használtam a tésztához. Ketté osztottam a mennyiséget és mindkettőbe egyformán 12-12 dkg tang zhongot tettem.
Minden hozzávalót kimértem, bekészítettem az üstökbe. Az élesztőt csak belemorzsoltam, nem futtattam fel.
Dagasztóprogramra kapcsoltam és vártam a végeredményt. 
A megkelt tésztákat 4-4 részre osztottam.
A sós tésztát kinyújtottam ovális lappá, kb. 25x10 cm-re és hosszában derelyevágóval 5-6 vágást ejtettem rajta. A tésztát  megcsavartam maga körül 3-4-szer, majd laza csomót kötöttem rá, majd végeit középre bedugtam. Sütőpapírral bélelt tepsibe fektettem. Megkentem a tetejét íróval és megszórtam fekete kömény magokkal.

Az édes tésztát szintén 4 felé osztottam, kinyújtottam kb 40x10 cm-esre. A hosszanti oldalának aljára halmoztam a szilvalekvárt, nagyjából 3 evőkanálnyit és feltekertem a tésztát. A végét összecsíptem, hogy ne folyjon ki a lekvár. Erre is kötöttem egy csomót, a tészta végeit itt is maga alá hajtva. Tetejét író és juharszirup keverékével kentem meg és megszórtam durvára vágott dióval. Ők is költöztek a sütőpapíros tepsibe. Langyos helyen fél órát kelesztettem őket. Közben előmelegítettem a sütőt 180 fokra hőlégkeverésen és 20-25 perc alatt aranybarnára sütöttem a süteményeket.

Nincsenek megjegyzések: