Összes oldalmegjelenítés

2014. január 26., vasárnap

Sült paradicsomos csirke zöldséges tésztával

Ez itt a mai ebédünk. A zöldségekkel próbáltam csökkenteni a bevitt szénhidrátmennyiséget. 


Hozzávalók:
A húshoz: 

  • 60 dkg csirkemellfilé
  • 3 közepes paradicsom
  • bors
  • 1 kanál olívaolaj
  • 1 tk kakukkfű
  • 5 dkg parmezán sajt

A tésztás raguhoz:

  • 20 dkg penne 



  • 2 ek olívaolaj
  • 1 nagyobb padlizsán
  • 1 kisebb fej vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 nagy kápia paprika
  • bors
  • 1 tk grill zöld fűszerkeverék
  • 1/2 citrom leve és reszelt héja
  • 2 dl joghurt / lehet tejszín is

Elkészítése:

A csirkemellet szeletekre vágtam, legalább 1 cm vastagra. Megkentem mindkét oldalát olajjal, sóztam, borsoztam és grillrácsra fektettem. Tetejére paradicsomszeleteket borítottam, amit megszórtam kakukkfűvel és frissen reszelt parmezánnal. 180 fokra előmelegítettem a sütőt hőlégkeverésen és 25-30 perc alatt megsütöttem a hússzeleteket.

A körethez egy hagymát félfőre vágtam, megpirítottam kevés olívaolajon. Mikor színesedni kezdett, hozzáadtam a felcsíkozott fokhagymagerezdeket és tovább pirítottam közepes tűzön. A padlizsánt feldaraboltam 1x1 cm-es hasábokra, nagyjából a penne méretére. Ugyanígy tettem a paprikával is. A megsült hagymára tettem a padlizsánhasábokat és sütöttem tovább. Sóztam, borsoztam, rászórtam a zöldségekhez való grill fűszerkeveréket. Ráreszeltem a citrom héját, levét rácsavartam. Hozzáadtam a paprikát is, amivel még 2 percig pirítottam, végül nyakon zúdítottam a joghurttal. Mivel a joghurt 1 kispohárnyi volt, amit kevésnek találtam, még öntöttem hozzá 1 dl tejszínt is. Közben a tésztát lobogó sós vízben megfőztem, de 2 perccel előbb leszűrtem, mint a csomagoláson szereplő főzési idő és inkább a zöldséges raguban fejeztem be a főzését.
Most jóllakott vagyok és elégedett magammal, hogy valamennyivel kevesebb szénhidrátot pumpáltam magamba.

Nincsenek megjegyzések: