Összes oldalmegjelenítés

2014. február 27., csütörtök

Indiai vegetáriánus ebéd

Kedveskedni akartam a családnak, de mindezt hús nélkül. Annyi húst eszünk, gondoltam néha elhagyhatjuk. Ezért most annyi szénhidrátot ettünk. Nem baj, mert nagyon finom volt.
Készítettem egy masalás padlizsán bartát, mellé köretnek párolt fűszeres burgonyát és egy bűnösen jó fokhagymás lepénykenyeret.


Padlizsán bartá:
Hozzávalók: 
  • 2 nagy db padlizsán
  • 2 db zöld chili
  • 1 kk fűszerpaprika
  • 1 kk füstölt paprika
  • 5 dkg ghí (tisztított vaj)
  • 1 nagy fej vöröshagyma
  • 4 közepes paradicsom
  • 1 ek garam masala
  • 2 ek korianderzöld
  • 5 dkg reszelt ementálii sajt
  • 1 teáskanál frissen reszelt gyömbér



A fűszeres burgonya:
  • 1 kg burgonya
  • 5 dkg ghí
  • 1 kávéskanál chilipehely
  • 1 teáskanál egész koriandermag
  • 1 tk fekete mustármag
  • 1 kávéskanál római kömény
  • 1 teáskanál garam masala
  • 1 teáskanál frissen reszelt gyömbér
  • 3 ek joghurt
  • 3 közepes db újhagyma zöldje
  • 1 ek korianderzöld



A vajas-fokhagymás kenyér:
Tészta:
  • 1 teáskanál cukor
  • 1 teáskanál só
  • 1.5 dl víz
  • 2 bögre tönköly fehér liszt
  • 0.5 dl író
  • 1 ek ghí

Fokhagymás vaj
  • 5 dkg vaj (+ 1 ek a fényezéshez)
  • 6 gerezd fokhagyma


Elkészítése:
Padlizsán bartá:
A padlizsánokat kettévágtam, és grillen félpuhára sütöttem. Kivéve a sütőből, vékony (kb. 0,5 cm vastag) "keretet" hagyva, kanállal kivájtam a belsejét.
A padlizsánt, a paradicsomot és a vöröshagymát felkockáztam 1x1 cm-es kockákra.
A ghít felforrósítottam, és a vöröshagymát megpirítottam benne. Mikor színesedni kezdett, hozzáadtam a gyömbért és a fűszereket, majd a felkockázott zöldségeket. Néhány perc alatt összepároltam, és visszatöltöttem a padlizsán csónakokba. Tetejüket megszórtam reszelt sajttal, és 180 fokon, hőlégkeverésen 15 perc alatt megsütöttem.

Párolt fűszeres burgonya:
A burgonyát meghámoztam, kockára vágtam, sós vízben megfőztem.
Egy serpenyőben ghít hevítettem. Beleszórtam a reszelt gyömbért és a fűszereket, és 1-2 percig pirítottam, míg erősen illatozni nem kezdett. Ekkor hozzáadtam a főtt burgonyát, a felaprított újhagyma zöldjét és a joghurtot, egy perc alatt összeforraltam. Megszórtam még némi korianderzölddel.

Fokhagymás-vajas lepénykenyér:
Tészta:
A kézmeleg vízben feloldottam a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt, és felfuttattam.
Dagasztógépbe öntöttem az élesztős vizet, az olvasztott vajat, az írót, a lisztet és a sót. Megdagasztottam, letakarva másfél órát kelesztettem.
Felolvasztottam a vajat, és belereszeltem a fokhagymát. A megkelt tésztába beledagasztottam a fokhagymás vajat.
Egy sütőpapírral bélelt tepsiben kihúzogattam minél nagyobb kenyérré. Vizes konyharuhával letakarva kétszeresére kelesztettem. Derelyevágóval néhány metszést ejtettem rajta. Ezeket a nyílásokat jó kézzel széthúzogatni, mert a tészta tovább nő és behízza a vágásokat.
A sütőt előmelegítettem 250 fokra hőlégkeverésen, és a kenyeret 15 perc alatt aranybarnára sütöttem.
Amikor kivettem a sütőből, azonnal megkentem olvasztott vajjal, hogy szép fényes legyen. Mellesleg így illatos, légy lesz,  nem szárad ki. Ugyan nem volt ideje, mert az egészet megettük az ebéd mellé. 
Ezt biztosan máskor is megismétlem, annyira finom.

Nincsenek megjegyzések: