Összes oldalmegjelenítés

2014. február 21., péntek

Rozsos pizza vegetáriánus és húsos feltéttel

Amikor végleg  nem tudok mit kitalálni a fiamnak, amit hajlandó megenni, akkor előkapom a jó öreg pizzát. Múltkor véletlenül a kenyérlisztes tartály mellé nyúltam és rozslisztet zuhintottam a kenyérsütőbe. it volt mit tenni, abból dagasztotta a tésztát. Csodák csodájára a fiúknak nagyon ízlett. Most már tudatosan így készítettem a tésztát.

   



Hozzávalók:
Pizzatészta: 2 db 32 cm-es pizzához

  • 10 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt
  • 30 dkg tönköly fehér liszt
  • 2 ek olívaolaj
  • 2 dkg friss élesztő
  • 1 kk cukor
  • 1 tk só
  • 2 dl langyos víz
  • 1 dl író


Feltét:
Lakto-vegetáriánus:

  • 2 ek ketchup
  • 1 ek barbecue szósz
  • 20 dkg vörös babkonzerv
  • 10 dkg koktélparadicsom
  • 8 dkg ementáli sajt durvára reszelve


Sonkás-ananászos:

  • 2 ek ketchup
  • 1 ek barbecue szósz
  • 10 dkg füstölt-főtt sonka
  • 1/2 nyers ananász
  • 8 dkg ementáli sajt durvára reszelve


Elkészítése:
Tészta:
A langyos vízben elkevertem a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt és letakarva pár perc alatt felfuttattam. Minden egyéb hozzávalót kenyérsütőgép üstjébe készítettem hozzáöntöttem az élesztős vizet, írót és dagasztóprogramra állítottam. 
A megkelt tésztát ketté osztottam és lisztezett deszkán kinyújtottam 32 cm átmérőjű körré.


A tésztát megkentem ketchup és barbecue szósz keverékével.


A feltéteket rátettem:



Megszórtam reszelt sajttal és már tettem is a 250 fokra előmelegített sütőbe hőlégkeverésen 10 percre.

Nincsenek megjegyzések: