Összes oldalmegjelenítés

2014. február 3., hétfő

Kentucky csirkemell a XLVIII. Super Bowlra

Most már mindenki tudja, tehát elmondhatom, hogy a tegnapi meccs eredménye helyes volt, pontosan ezt játszottuk le a társasjátékon. A szurkoláshoz Kentucky csirkét sütöttem.


Hozzávalók: 

  • 1 kg csirkemell filé
  • 1/2 l olaj a sütéshez

A pácoláshoz

  • só ízlés szerint
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 1 tk korianderlevél
  • 1 tk őrölt koriandermag
  • 1 tk chilipor
  • 1/2 tk édes pirospaprika
  • 1/2 tk füstölt pirospaprika
  • 1/2 tk ötszínű bors
  • 1/2 tk feketebors
  • 3 dl író

A bundázáshoz:

  • 2 tojás
  • 20 dkg kukoricapehely
  • 10 dkg reszelt ementáli sajt
  • 5 dkg reszelt parmezán sajt

Elkészítése:

A csirkemellet keresztben elszeleteltem 7-8 mm-es szeletekre. Sóztam. A fűszereket mozsárban összetörtem és az íróba kevertem. Ebbe pácoltam a csirkét fél napra. Ennyi idő alatt gyakorlatilag magába szippantotta a fűszereken kívül az írót is. 
Kézzel összetörtem kisebbre a kukoricapelyhet és belekevertem a reszelt sajtot.
A húst felvert tojásba mártottam, beleforgattam a sajtos kukoricapehelybe és 170 fokra melegített olajban megsütöttem. Konyhai törlőn leitattam a felesleges olajat. 
Már csak szurkolni kellett. Még fogadtunk is, de a szelvényünk elment. Érdekes, fordulatos szezont zártak a fiúk. Eddig ez tetszett a legjobban. Annyi hihetetlen, meglepő dolog történt, mint még soha, mióta rendszeresen meccset nézek, pedig az már 9 éve van.

Nincsenek megjegyzések: