Összes oldalmegjelenítés

2014. február 7., péntek

Milánói makaróni

Az olasz tésztás ételek szerencsére pillanatok alatt elkészíthetőek. Én csak negyed órás kategóriának hívom. Ezért csirkéből is készítettem, hiszen annak elég pár perc főzés.


Hozzávalók: 
A raguhoz:

  • 2 ek olaj
  • 1 nagy fej vöröshagyma
  • 3 nagy gerezd fokhagyma
  • 10 dkg füstölt húsos bacon szalonna
  • 30 dkg csirkemellfilé
  • 25 dkg barna csiperke
  • 1 tk só
  • 1 kk frissen őrölt bors
  • 1 tk kakukkfű
  • 1 tk bazsalikom
  • 1 tk oregánó
  • 1 kk rozmaring
  • 800 g hámozott paradicsomkonzerv


Tésztához:

  • 30 dkg makaróni
  • 1 ek só
  • 4 l víz


Tetejére:

  • parmezán forgácsok


Elkészítése:

Kevés olajon a felkockázott vöröshagymát pirítani kezdtem. Mikor már üveges lett, hozzáadtam az apró kockákra vágott fokhagymát és a kis kockákra vágott bacont is (ehhez segítségül hívtam  a késes aprítót,- ha tartani akarom magam  a negyed órához). Ugyanebben átpörgettem a csirkemell filét, amit azért kicsit darabosra hagytam. Átpirítottam fehéredésig, közben a fűszereket is rászórtam. Felszeleteltem  a gombát és repítettem a hús után.
Természetesen közben már a tűzön volt a nagy fazék a tészta főzéséhez.
A gombát is pirítottam erős tűzön 1-2 percig a hússal, hogy ne eresszen levet. Eztán nyakon öntöttem a paradicsomkonzervvel. A paradicsomokat szétnyomkodtam  a fakanállal, de egyszerűbb darabolt paradicsomot venni. Még kb 5 percig forraltam az ételt és úgy döntöttem, hogy elkészült.
A fazékban mikor felforrt a víz, hozzáadtam a sót, majd a tésztát, amit 7-8 percig főztem.
Már csak tálalni kellett. A tészta tetejére halmoztam a ragut és rá néhány parmezán forgácsot nyestem zöldségpucolóval.
Szerintem tovább tartott leírni, mint megfőzni.


Nincsenek megjegyzések: