Összes oldalmegjelenítés

2014. február 27., csütörtök

Rozsos kenyér

Itt bevetettem az újabb kedvenceimet, az tönköly gyorskovászt és a  tang zhongot is. Mivel főként tönköly és rozslisztből sütök, ezeket ötvöztem ebben a kenyérben.
A tönköly gyorskovászon annyit változtattam, hogy 20 dkg teljes kiőrlésű tönkölylisztet és 30 dkg tönköly fehér lisztet használtam hozzá.


Hozzávalók:
Kenyértészta:

  • 27 dkg gyorskovász
  • 15 dkg tang zhong
  • 10 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt
  • 50 dkg tönköly fehér liszt
  • 1 dl író
  • 1,7 dl víz
  • 2,8 dkg friss élesztő
  • 1 tk cukor
  • 1,5 tk só
  • 2 ek olaj


Elkészítése: 
A kézmeleg vízben a cukrot feloldottam és belemorzsoltam a friss élesztőt, ami 5-6 perc alatt felfutott.
Minden egyéb hozzávalót a kenyérsütőgép üstjébe mértem, - azért arra vigyáztam, hogy legalul legyen a só,- legfelülre pedig rátöltöttem az élesztős vizet. Dagasztóprogramra kapcsoltam, 1:50 óra, amikor a gép kétszer átdagasztja és keleszti a kenyeret. 
Miután a kenyértészta megkelt, lisztezett deszkára borítottam, ketté osztottam, mindkét tésztát kihúzogattam kézzel nagyjából téglalap alakúra, majd feltekertem, szilikon kenyérformába fektettem. A tetejét megkentem lehelet vékonyan juharsziruppal, bemetszettem pár helyen és folpackkal letakarva a pulton hagytam kelni fél órát. Közben előmelegítettem a sütőt 200 fokra hőlégkeverésen. A sütő aljába tettem egy tálka vizet gőzölni, és betettem a megkelt kenyereket hőlégkeverésen. Nagyjából fél óra alatt megsültek.  Félidőben visszavettem 180 fokra, hogy jól átsüljenek. Nagyon finom, lágy, illatos kenyérkék lettek.


Nincsenek megjegyzések: