Összes oldalmegjelenítés

2014. március 1., szombat

Kesudiós kacsa curry citromos rizzsel

Újra az indiai ízek felé fordultam. Bármikor megeszem és azt remélem, hogy a családom is.


Hozzávalók:
A húshoz:
  • 42 dkg kacsamell
  • 1 fej vöröshagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 1 tk frissen reszelt gyömbér
  • 1 kk chilipehely
  • 1 kk kurkuma
  • 1 kk római kömény
  • 1 kk koriandermag
  • 1 teáskanál curry
  • 1 teáskanál garam masala
  • 2 ek olaj
  • 1 tk himalája só
  • 1 kk bors
  • 3 dl kókusztej
  • 15 dkg kesudió

A citromos rizshez:
  • 25 dkg basmati rizs
  • 5 dl 
  • 2 ek ghí
  • 2 citrom leve
  • 10 dkg kókuszreszelék
  • 2 kk kurkuma
  • 2 kk egész koriandermag
  • 5 dkg kesudió durvára vágva
  • 2 ek korianderzöld
  • 1 db zöld chilipaprika
  • 1 tk só

Elkészítése:

Az olajat megforrósíttotam, szalmasárgára pirítottam rajta a felkockázott vöröshagymát, majd hozzáadtam a reszelt gyömbért és fokhagymát, a fele kesudiót összetörve, felét egészben, valamint a fűszereket.
Pirítottam őket 2 percig, majd belekevertem a 2-3 mm vékonyra szelt kacsamellet. Sóztam, borsoztam. Addig sütöttem erős tűzön, míg a hús színe elvesztette a vörös színét.
Ekkor felöntöttem a kókusztejjel és további 2-3 percig forraltam.Tálalásnál megszórtam  korianderzölddel.

A rizst többször átmostam, sós vízben puhára főztem. Rácsavartam a citromok levét.
A ghít felforrósítottam, beletettem az egész koriandermagot, a kurkumát, a felkarikázott zöld chilit, a kókuszreszeléket és a durvára aprított kesudiót. Kicsit átpirítottam, majd ráöntöttem a megfőtt rizst. Alaposan átkevertem.  50 fokra előmelegített sütőben 10 percig szárítottam.
Tálalásnál friss korianderzölddel szórtam meg.







Nincsenek megjegyzések: