Összes oldalmegjelenítés

2014. március 1., szombat

Pávaszem és kecskesajtos- áfonyás papucs (kész állatkert)

Ma rengeteg teendőm mellett ráfanyalodtam a "lusta asszony" sütijére. Persze ezt nem leszólásként mondom, mert kényelmes, gyors. Azért általában szeretek magam készíteni mindent, de ez ma elmaradt. 
Elővettem a mélyhűtőből egy doboz kész leveles tésztát és némi finomsággal megtömködtem és máris repült a sütőbe. 

Kétféle süti készült: 

Vanília pudingos-cseresznyés pávaszem:
Hozzávalók:

  • 1,5 dl natúr joghurt
  • 1,5 dl tej
  • 1 csomag főzés nélküli vaníliás ízű puding
  • 1/2 üveg cseresznyebefőtt
  • a teteje kenéséhez 1 tojás



A két sütihez használtam 500 g előre kinyújtott leveles tésztát, amit 6 db lapra vágva árulnak.

Fokhagymás kecskesajtos-diós-áfonyás papucs: 
Ebből csak egy lapot készítettem, mert csak én ettem.



  • 10 dkg fokhagymás kecskesajt
  • 2 ek tejföl
  • 1 kk zselatinpor
  • 1 kk frissen őrölt bors
  • 5-6 fél dió
  • 10-12 nagy szem áfonya

Elkészítése:

A joghurtot, a tejet robotgéppel összekevertem a pudingporral, míg besűrűsödött. Három részre osztottam
A pávaszemhez két lapot összepasszítottam, hogy vissza tudjam hajtani. A közepén elosztva elkentem a vaníliapudingot, melynek két szélét egy-egy sor cseresznyebefőttel raktam ki és ráhajtottam a tészta széleit.

A kecskesajtot a borssal, tejföllel és a kanálka zselatinnal robotgéppel összekevertem. Úgy, mint édes társát megtöltöttem a tészta közepét és felváltva dióval és áfonyaszemekkel a közepén díszítettem, ízesítettem.
Felvert tojással megkentem a tetejét és 200 fokon, hőlégkeverésen 20 perc alatt megsütöttem. 
Wow....

Nincsenek megjegyzések: