Összes oldalmegjelenítés

2014. február 15., szombat

Sült hurka egy kis plusszal

Ilyen főnököm van nekem. Disznót vágtak és hozott kóstolót a valóban nagyon finom hurkából. Családomnak az alábbi módon tálaltam. Közre játszott itt minden hirtelen ötlet, ami bevillant. A skótok reggelije sült hurkával, az angolok imádott Granny Smith almája, a kanadaiak juhar szirupja.



Hozzávalók:

  • májas hurka
  • véres hurka tetszőleges mennyiségben (ki mekkora étvággyal rendelkezik)
  • 3 ek olaj
  • némi burgonya (mert a magyar így eszi, vagy finom fehér kenyérrel)
  • 2 Granny Smith alma
  • 1 ek vaj
  • 2 ek juhar szirup

Elkészítése:

Egy nagyobb tepsit kikentem alaposan olajjal. Belefektettem a hurkákat, egy éles késsel megszurkáltam, hogy a bőre ne repedjen szét és a 200 fokra előmelegített sütőben 20 perc alatt megsütöttem. Miközben bent pironkodott, főztem sós vízben egy kis burgonyát hozzá.
Az almákat keresztben elszeleteltem 4-5 vaskos szeletre. Egy serpenyőben vajat hevítettem, abba tettem az almaszeleteket és meglocsoltam juharsziruppal. Mindkét oldalát 3-3 percig karamellizáltam.
Tálalásnál a megmeredt, besűrűsödött szirupot is az alma tetejére kapargattam, nehogy kárba vesszen.

Nincsenek megjegyzések: