Összes oldalmegjelenítés

2014. március 12., szerda

Olaszos kacsahúsos ragu elfoglalt háziasszonyoknak

Szó szerint hamarabb készült el, mint ahogy a tészta megfőtt volna. Annyi előnyom volt az expressz főzésben, hogy már feldaraboltam mindent, amit használni szerettem volna az ételhez. Készítés közben gondoltam ki, mit is szeretnék beletenni. Fő szempont az volt, mit találok a hűtőben.


Hozzávalók:

  • 42 dkg zsenge bőrös kacsamell 
  • 1 nagy fej vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • frissen őrölt bors
  • 30 dkg barna csiperke
  • 15 dkg koktélparadicsom
  • 1 ek friss oregánó 
  • 1 ek friss rozmaringlevél
  • 4 ek házi BBQ szószom



  • 40 dkg makaróni

Elkészítése:

A két kis kacsamellről lehúztam a bőrét és kis, 1x1 cm-es kockákra vágtam, teflon serpenyőben erős tűzön megpirítottam.Mikor gusztusos piros lett és kisült belőle a zsír, kiszedtem a serpenyőből. A zsírt is kiöntöttem, csak 2 evőkanálnyit hagytam benne. A színhúst keskeny 3-4 mm-es vékony szeletekre vágtam fel. A hagymát félfőre vágtam (félbe vágva felszeleteltem) és erős tűzön a kacsazsírban üvegesre dinszteltem. Mikor elkezdett színesedni, hozzáadtam a hússzeleteket. Sóztam, borsoztam, ollóval ráaprítottam a zöld fűszereket. Következett a félbe, negyedbe vágott gomba, a félbe vágott koktélparadicsomok, végül a BBQ szósz. Egyet fortyantottam vele a ragun és elzártam a tüzet, nehogy a kacsa megkeményedjen. Tálalásnál megszórtam a ropogós tepertővel is. Az egésszel az aprításon kívül nem töltöttem 5 percnél többet. 
Az én kis minőségi ellenőröm,- a fiam,- úgy értékelte, hogy két púpos tányérral evett belőle. Ez nekem a legnagyobb elismerés. Így bárkinek merem ajánlani az elkészítését, ha nincs sok ideje a főzésre.


Nincsenek megjegyzések: