Összes oldalmegjelenítés

2014. március 14., péntek

A "lusta asszony" folytatja: egy almáspitével

Lehet, hogy se vége, se hossza nem lesz ennek a pitesütésnek. Most kipróbáltam almával, mert azt nagyon szereti a gyerek. Először voltak kétségeim, de hamar elillant, mert mint megtudtam, a jókora adagból egy szeletet evett a férjem, a többit a fiam falta fel. Mit meg nem teszek azért, hogy hízzon pár kilót.
A "tészta" ugyanaz, mint a túrós-meggyes piténél. Most egy 30x20 cm-es sütőtálban sütöttem.


Hozzávalók:
Tésztához:

  • 4 dl tej
  • 3 tojás
  • 1 ek vanília kivonat
  • 8 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
  • 12 dkg tönköly fehér liszt
  • 8 dkg fruktóz + 2 dkg az almához
  • 8 dkg vaj
  • 2 tk sütőpor

Töltelék:

  • 60 dkg alma
  • 1 marék mazsola
  • 15 dkg dió
  • 2 tk fahéj
  • 1 csipet őrölt szegfűszeg
  • 1 nagy citrom felének a reszelt héja és leve (vagy egy egész kisebbé)

Elkészítése: 

A lisztet, a cukrot, a sütőport egy edényben összekevertem.
A tejet, a tojást, a vaníliakivonatot habverővel megkevertem egy másik edényben.
Egy 30x20 cm-es sütőtálat kibéleltem sütőpapírral, amit jó alaposan megvajaztam 4 dkg vajjal. A vajas felületen egyenletesen eloszlattam a cukros, sütőporos liszt felét.
Az almát meghámoztam, vastag lyukú reszelőn lereszeltem, rácsavartam a citrom levét, ráreszeltem a héját, egy púpozott evőkanálnyi fruktózt adtam hozzá, fahéjat, szegfűszeget, mazsolát.
A diót durvára vágtam és a lisztezett alsó részt beborítottam vele. Erre halmoztam az almás tölteléket, amit befedtem a liszt másik felével. Ráöntöttem, - hogy mindenhová egyenletesen jusson a tojásos tejet és 4 dkg vajat csipkedtem a tetejére.
180 fokra előmelegített sütőben kb. 50 percig sütöttem.
A sütőtálban hagytam kihűlni, csak utána emeltem ki a papírral együtt. Ekkor már biztonsággal lehetett szeletelni. 


Nincsenek megjegyzések: