Összes oldalmegjelenítés

2014. március 14., péntek

Sajtos kenyér tang zhonggal

Egy újabb variációval próbálkoztam, amit a vércsoportdiétám megenged. Mivel mindig én sütöm a mindennapit már legalább 13 éve, így van lehetőségem variálni. Mindig egy kicsit eltérek az előzőtől. A családom nem mondhatja, hogy ráunnak a kenyereimre. 


Hozzávalók:

  • 20 dkg Szoó Judit féle kilófaló alapliszt
  • 50 dkg tönköly fehér liszt
  • 12,5 dkg tang zhong
  • 2 dl író
  • 2 dl víz
  • 2,5 dkg friss élesztő
  • 1 tk cukor
  • 1,5 tk só
  • 5 dkg reszelt ementáli sajt + 5 dkg a tetejére
  • 2 ek lágy vaj
  • 1 ek citromlé

Elkészítése:

A kézmeleg vízben a cukrot elkevertem, belemorzsoltam az élesztőt és letakarva 5-6 perc alatt felfuttattam. Kenyérsütőgép üstjébe mértem a hozzávalókat és dagasztóprogramra kapcsoltam. Ez nálam 1:50 óra, mert a kis aranyos kétszer dagasztja át a tésztát. 
Nagyon szeretem.
A megkelesztett tésztát lisztezetlen munkalapra borítottam, átgyúrtam, ketté osztottam. Csak kézzel kicsit ellapogattam, kihúzogattam téglalap alakóra, aztán feltekertem. A két veknit szilikon kenyérformába fektettem, letakarva hagytam 40 percet kelni. Mikor kétszeresére duzzadt, megkentem a tetejét kevés íróval és ráreszeltem 5 dkg sajtot a durva lyukú résszel.
230 fokra előmelegített sütőbe tettem, majd 5 perc múlva lecsökkentettem a hőt 200 fokra és még 30 percig sütöttem a kenyereket, míg szép aranybarna színűre változtak.

Nincsenek megjegyzések: