Összes oldalmegjelenítés

2014. április 1., kedd

Chicken lollipop ázsiai ízekben

Eljött a csirkeszárny ideje, mert a férjem ügyeletbe ment. Ilyenkor kapom elő, amit ő nem eszik meg, de a fiam szereti. Ilyen a csirkeszárny is. Ma egy mókás kis változatát készítettem el, ami kiváló buli kaja, vagy etethetünk vele válogatós gyereket is, aki ilyen formán megeszi a csirkeszárnyat.


Hozzávalók:

  • 70 dkg két ízes csirkeszárny

A páchoz:

  • 2 ek szójaszósz
  • 2 ek worcestershire szósz
  • 2 ek édes chiliszósz
  • 1 ek limelé
  • 1 ek méz
  • bors
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 tk frissen reszelt gyömbér

Bundázáshoz:

  • 2 tojásfehérje
  • 5 ek rizsliszt
  • 2 ek étkezési keményítő
  • 1 csipet só
  • 1 kk sütőpor

Sütéshez:

  • napraforgó olaj

Elkészítése:

A csirkeszárnyak két végét megragadtam és egy erős csavarással eltörtem az ízületet. Így a csont kiszúrta a bőrt, amin keresztül a vékonyabb csontot kihúztam, a vastagabbat meghagytam nyélnek. A húst a csontról lehúzva "kifordítottam". A vállízület résznél csak kifordítottam a húst. A pácba beleültettem a kis nyalókákat, lefóliázva 3 órára érlelődni tettem be a hűtőbe.
Amikor elérkezettnek láttam a sütést, olajat hevítettem. Felvertem a tojásfehérjét egy csipet sóval, hozzáadtam a liszt-keményítő-sütőpor keverékét. Ebbe a masszába mártogattam a lecsepegtetett csirkenyalókákat és forró olajban fedő alatt 2 perc alatt megsütöttem őket. Konyhai törlőn leitattam az olajat.

Nincsenek megjegyzések: