Összes oldalmegjelenítés

2014. április 27., vasárnap

Csirke íróval és harissával

Többször láttam egy reklámot, amiben Gordon Ramsay pillanatok alatt összedob egy harissával fűszerezett brokkolit kuszkusszal. Kuszkuszom ugyan nem volt itthon, de volt helyette durumtészta. Brokkoli volt a hűtőben, de azt tudtam, hogy hiába kínálgatom a gyereknek, ezért készítettem brokkoli és csirkés változatot is. Mindkettő gyorsan elkészíthető. Mire kifőtt a tészta, addigra készen volt a kétféle feltét.
Igaz, előtte egy kis előkészületet igényelt a harissa elkészítése, de az is pár perc.



Ezt a fűszerkeveréket mint az észak-afrikai és közel-keleti konyha egyaránt használja. Lehet az erősségét, csípősségét lágyítani plusz hozzáadott olívaolajjal, vízzel, paradicsomlével, vagy mint jelen esetben tettem, sült kápia paprikával és olajban eltett aszalt paradicsommal. A füstölt paprika még egy csavart ad ennek az aromás fűszernek. Ízben talán hasonlít a mi Erős Pistánkéhoz, de mégsem olyan.


Hozzávalók: az én változatomhoz
  • 2 nagy piros chilipaprika
  • 1 kápia paprika
  • 3 nagy aszalt paradicsom
  • 3 ek olívaolaj az aszalt paradicsomról
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 1/4 tk só
  • 1 tk őrölt koriandermag
  • 1 t őrölt római kömény
  • 1 tk füstölt pirospaprika


Elkészítése:
Harissa:
A paprikák magházát kivágtam és egy teflonserpenyőben megsütöttem őket, míg feketedni nem kezdett a héjuk. Ekkor késes aprítóba tettem az összes többi hozzávalóval és összedaráltam.

Hozzávalók:
Csirkés raguhoz:
  • 30 dkg csirkemellfilé
  • 2 ek olívaolaj
  • frissen őrölt fekete bors
  • 2 ek harissa
  • 2 dl író


A csirkemellet keskeny csíkokra vágtam és 2 kanál olívaolajon kevés sóval és borssal átsütöttem fehéredésig. Ekkor hozzáadtam a harissát, majd az írót és 3-4 percig pirítottam. Tésztával tálaltam.
Tetejére felcsíkozott mentaleveleket szórtam



A brokkolis változathoz a csirke helyett hasonló súlyú brokkolirózsát használtam + 4 ek szezámmagot. A többi hozzávaló ugyanaz volt. Végül friss korianderlevéllel szórtam meg.

Elkészítése:
Egy teflon serpenyőben a rózsáira szedett brokkolit erős tűzön sütöttem, közben hozzáadtam a szezámmagot. Addig pirítottam, míg füstös illata kezdett lenni.
Sóztam, borsozta, hozzáadtam a harissát, elkevertem vele, majd felöntöttem íróval. Elkevertem, és ezt is 3-4 percig fedő alatt pároltam.
Tálalásnál a megfőtt tésztára halmoztam a brokkolit és korianderzölddel szórtam meg.
  


Nincsenek megjegyzések: