Összes oldalmegjelenítés

2014. április 26., szombat

Muszaka

Gyors ebédben gondolkodtam és erősen a hűtőmre kellett hagyatkoznom. Ezen a hétvégén nem volt nagy vásárlás. Ettől ugyan nem ijedek meg, mert ha szétnézek a háztartásban, azért annyi alapanyagot találok itthon, hogy sokféle étel főzésébe belekezdhetek. Most is volt itthon marhahús, két közepes padlizsán, paradicsom. Így jött az ötlet. Ennyi húsból ezt találtam ki.


Hozzávalók:

  • 65 dkg marhanyak csont nélkül
  • 2 közepes padlizsán
  • 4 közepes paradicsom
  • 1 fej vöröshagyma
  • 2 nagy gerezd fokhagyma
  • bors ízlés szerint (nálam jó sok)
  • 1 tk füstölt pirospaprika
  • 2 tk cukrozatlan kakaó
  • 1 tk fahéj
  • 10 dkg jázmin rizs
  • 1 dl tejföl
  • 1 dl joghurt
  • 2 tojás
  • 3-4 ek olívaolaj


A húst frissen daráltam. A hagymát felkockáztam. Egy kanál olajon megpirítottam, majd hozzáadtam a felszeletelt fokhagymát és a darást húst. Sóztam, borsoztam, hozzáadtam a fahéjat, paprikát, kakaót és folyamatos kevergetés mellett addig pirítottam a húst, míg megváltozott a színe. 
A padlizsánokat megmostam, megszárítottam, felszeleteltem 0,5 cm vastag karikákra. Megsóztam, borsoztam és 1-1 kanál olívaolajon mindkét oldalukat megpirítottam teflon serpenyőben. Azért választottam azt, mert abban akár olaj nélkül is megsüthetem a szeleteket. Viszont, ha olajban sülnek, akkor magukba szívják az egészet, mint egy szivacs, aztán a főzés, vagy állás során ki is engedik azt. Ezért én mindig így sütök padlizsánt. Vagy úgy, hogy ecsettel kissé megkenem olajjal a szeleteket és úgy fűszerezem.
A rizst megfőztem sós vízben. A paradicsomokat felkarikáztam. Egy nagy tűzálló tálban leraktam egy réteg sült padlizsánt, arra vékony réteg rizst halmoztam, majd egy vaskosabb réteg marhahús követte, amit beborítottam paradicsomkarikákkal, és ezt újra megismételtem. A tejfölt és a joghurtot a tojásokkal és egy kis sóval elkevertem és ráöntöttem a kupac tetejére. 200 fokra előmelegített sütőben kb. 20 percig sütöttem, majd 2-3 percre a grillt is felkapcsoltam, hogy megpiruljon a teteje. 


Nincsenek megjegyzések: