Összes oldalmegjelenítés

2014. április 26., szombat

Meggyel töltött tejsavós fánk

Még tartott a tejsavóm, ezért fánkot is sütöttem vele. Így még sosem próbáltam, de tetszett a tészta.


Hozzávalók:
A tésztához:
  • 35 dkg tönköly fehér liszt
  • 15 dkg rétesliszt
  • 2 ek olaj
  • 3 ek nyírfacukor
  • 1 csipet só
  • 1/2 citrom leve és reszelt héja
  • 2.5 dl tejsavó
  • 2 dkg friss élesztő
  • 2 db tojássárgája

Tölteni:
  • 20 dkg meggybefőtt

Elkészítése:

Tészta:

A savót meglangyosítottam, belemorzsoltam az élesztőt egy kevés cukorral, és megkelesztettem.
Minden hozzávalót robotgép üstjébe mértem, és ruganyos tésztát gyúrtam belőlük.
Letakarva fél órát pihentettem a gépben, majd újra átgyúrtam. Kiolajozott kelesztőtálban hűtőbe tettem egy éjszakára. Másnapra legalább két és félszeresére kelt.
Mielőtt a sütés ideje eljött, előtte egy órával kivettem, hogy szoba hőmérsékletűre engedjen fel.
Lisztezett deszkán kinyújtottam 0,5 cm vékonyra, és 6 cm átmérőjű köröket vágtam ki belőle pogácsaszaggatóval.

Tölteni:

Egy-egy körre 3 szem lecsepegtetett meggyet fektettem, és letakartam egy másik tésztalappal.
A széleit összecsipkedtem, hogy ne essen ki a meggy. Ekkor már csak 10 percet kelesztettem, hogy ne áztassa el a meggy.

160 fokos bő olajban mindkét oldalát fedő alatt megsütöttem. Konyhai törlőn leitattam a felesleges olajat róla. Tálalásnál meghintettem házi vaníliás porcukorral.

Szerencsére attól, hogy kicsit kinyílt az oldala, a meggy nem esett ki, nem folyt ki a leve és sütés után sem jött szét a két lap. 

Nincsenek megjegyzések: