Összes oldalmegjelenítés

2014. április 26., szombat

Nyuszi ül a tálban

E bájos kis állatot kannibál módon csak akkor fogyaszthatjuk, ha a férjem nincs otthon. Eljött a napja. Egész napos elfoglaltságot biztosított számára szeretett munkahelye. Én rohanás közben csak odabiggyesztettem 20 perc alatt a fiam elé ezt az ebédet. Kérdése volt azonnal: - Nem rántott? Járt hozzá egy homlok tetejéig felhúzott szemöldök, miegymás. De én fittyet hánytam a szemrehányó megnyilvánulásnak és tálaltam a tetemet.


Hozzávalók: 
A pecsenyéhez: 

  • 2 nyúlgerinc
  • 1 vaskos gerezd fokhagyma
  • 2 dl tej
  • 1 ek olaj
  • bors
  • 1 dl fehérbor

A körethez:

  • 2 közepes burgonya
  • 1 nagy édesburgonya 
  • bors
  • 1-2 ek olaj

A mentaszószhoz: (itt most nem a szerencsétlen áldozati bárányhoz készítettem)

  • 1 nagy marék friss mentalevél
  • 1 csipet tengeri só
  • 1 csipet frissen őrölt fekete bors
  • 1 csipet chilipehely
  • 1 dl joghurt
  • 5 dkg mascarpone

Elkészítése:

A nyúlgerinceket egy éjszakára beáztattam a tejbe, melybe belereszeltem a terjedelmes fokhagymagerezdet.
Az ebédidő közeledtével a nyuszit kivettem a tejes tálból, lecsepegtettem róla a nedűt, sóztam, borsoztam, feltekertem a húst és két végét összetűztem fogvájóval. Egy vastagfalú lábasban felhevítettem két kanál olívaolajat és a nyuszitekercsek minden oldalát erős tűzön piroskásra sütöttem. Mikor színesedett, megkínáltam egy deci borral és lefedve a 200 fokos sütőbe tettem a fólia alatt sülő sós, borsos burgonya egyveleg mellé. 10 percig sütöttem, majd kivettem és letakarva 6-7 percet pihentettem, majd felszeleteltem.

A morgolódás megszűnt, az ebéd elfogyasztódott, én elégedett voltam.

Nincsenek megjegyzések: