Összes oldalmegjelenítés

2014. április 26., szombat

Expressz zsemlék

Megláttam az üzletben az Oetker új expressz instant élesztőjét és megkívántam a tudást, vajon mit tudhat.
Vettem egy csomaggal próbából. 

                                   

Hozzávalók:
A tésztához:
  • 40 dkg tönköly fehér liszt
  • 2 dl tejsavó
  • 2 ek tejföl (+ 1 ek a teteje megkenéséhez)
  • 1 teáskanál só
  • 1 teáskanál nyírfacukor
  • 4 dkg vaj
  • 2 ek burgonyapehely
  • 32 g Oetker expressz instant élesztő

Töltelék a túrós zsemlébe: 3 db
  • 20 dkg házi túró
  • 3 tk nyírfacukor
  • 1 marék zöld mazsola

Elkészítése: 

A lisztet elkevertem az élesztővel, a burgonyapehellyel, a cukorral és a sóval.
A közepébe mélyedést készítettem, abba raktam a felkockázott szobahőmérsékletű vajat, tejfölt, savót, és robotgéppel 6-7 percig dagasztottam.
Letakarva pihentettem negyed órát, mialatt szépen megnőtt.
Hat részre osztottam a tésztát, és háromból zsemlét formáltam úgy, hogy körbe forgatva a tészta szélét mindig maga alá gyűrtem. Másik három közepére tettem a cukrozott mazsolás túrót, tetején összecsíptem a tésztát, megfordítottam, majd ugyanúgy formáztam, mint üres társait.
A zsemléket sütőpapírral bélelt tepsibe ültettem. Tetejét vékonyan megkentem tejföllel.

180 fokra előmelegítettem a sütőt, és 20-25 perc alatt megsütöttem.

Valóban nagyon gyorsan elkészíthető volt, de azért a hosszan kelesztett lágyabb, levegősebb. Talán ki lehet próbálni több folyadékkal. 

Nincsenek megjegyzések: