Összes oldalmegjelenítés

2014. április 27., vasárnap

A mai kenyereink




Hozzávalók: a két kenyérhez

  • 12,5 dkg tang zhong
  • 15 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt
  • 15 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
  • 50 dkg tönköly fehér liszt
  • 4 ek tönkölybúzapehely
  • 4 ek napraforgómag
  • 4 dkg szoba hőmérsékletű vaj
  • 2 dl író
  • 2 dl víz
  • 1 tk cukor
  • 2 tk só
  • 3 dkg friss élesztó

Tetejére:

  • 2 -3 ek író
  • napraforgómag 
  • nigella mag

Elkészítése:

A langyos vízben elkevertem a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt és felfuttattam habosra.
Közben kenyérsütőgép üstjébe mértem a többi hozzávalót, végül ráöntöttem a megkelt élesztőt. Dagasztó programra állítottam a gépet és hagytam, hogy tegye a dolgát.
A megkelt tésztát lisztezett munkafelületen átgyúrtam, ketté osztottam. A tésztából kidögönyöztem a levegőt, téglalap formájúra nyomkodtam tenyérrel, majd szorosan feltekertem. Egy-egy szilikon kenyérformába fektettem őket. Tetejét megkentem egy kevés íróval, bemetszettem több helyen késsel és megszórtam napraforgómaggal, illetve nigella maggal.
Szobahőmérsékleten letakarva addig kelesztettem, míg a sütő felmelegedett 230 fokra.
A sütő aljába egy edényben vizet tettem párologni. A kenyereket 230 fokon 10 percig sütöttem, majd lecsökkentettem a hőt 180-190 fokra és további 20 percig sütöttem. Rácsra téve hűtöttem ki.



Nincsenek megjegyzések: