Összes oldalmegjelenítés

2014. április 21., hétfő

Töltött kalács(ok)

Az utóbbi napokban több kalácsot is sütöttem, mert mint kipróbált receptemet, másokat szerettem volna megörvendeztetni. Reménykedem abban, hogy ez pozitívan sikerült.

 Hozzávalók:
A tésztához:
  • 60 dkg tönköly fehér liszt
  • 2 dl tejszín
  • 1 dl író
  • 2 tojás sárgája
  • 10 dkg szoba hőmérsékletű vaj
  • 6 dkg gyümölcscukor
  • 1/2 citrom leve és reszelt héja
  • 3 dkg friss élesztő
A töltelékhez:
Körtés-túrós:
  • 30 dkg házi tehéntúró
  • 1 nagy Vilmos körte
  • 4 dkg gyümölcscukor
  • 1 tk vanília kivonat
  • 1 marék zöld mazsola
  • 1/2 citrom reszelt héja és leve
  • 2 ek búzadara
Almás töltelék:
  • 1 nagy alma
  • 1 ek cukor
  • 1 tk fahéj
  • 1 tk mézes sütemény fűszerkeverék
  • 1 marék dió
Mazsolás töltelék:
  • fahéjas porcukor
  • zöld mazsola
Elkészítése:


A tejszínt meglangyosítottam, elkevertem benne 1 tk. cukrot és belemorzsoltam az élesztőt. Felfuttattam.
Kimértem a lisztet, cukrot, szoba hőmérsékletű vajat, sót, vaníliát dagasztógép üstjébe. Hozzáadtam a tojások sárgáját, az írót, a megkelt élesztős tejszínt, a citrom héját és levét és ruganyos, bársonyos tésztát gyúrtam belőle, melyet egy órát kelesztettem.
A megkelt tésztát lisztezett munkafelületen kinyújtottam 2-3 kb. 30x20 cm-es téglalappá (attól függően, hogy milyen tölteléket gondoltam hozzá.Volt 2 és 3 ágból font kalács).
A túrót elkevertem a cukorral, tojássárgájával, búzadarával, vanília kivonattal, reszelt citromhéjjal, a mazsolával. A körtét meghámoztam, kivágtam a magházát és kis kockákra vágtam fel. Óvatosan beleforgattam a túróba.
Az almát meghámoztam, magházát kivágtam, kisebb kockákra vágtam. A diót kézzel durva darabokra törtem és a cukrot, fűszert, citromot hozzáadva, ezt a tölteléket is egy tésztacsíkba töltöttem.
A fahéjas - mazsolás töltelék volt a legegyszerűbb, ott a tésztát megszórtam fahéjas cukorral, majd a tetejét gazdagon megszórtam a zöld mazsolával és a tésztát feltekertem.
A kinyújtott tésztán hosszában egyenletesen elterítjük a túrót , félbe hajtjuk a tésztát, oldalát lenyomkodjuk, hogy a töltelék benne maradjon. A tésztaszálakat, ha két töltött szálból áll, akkor önmaga körül összesodortam, hogy csavart fonatot kapjunk belőle.Ha három szálból sütöttem, akkor összefontam, mint egy copfot.
Az összecsavart tésztát óvatosan szilikon kuglófformába fektettem, végeit összenyomtam. Volt, amit formakenyér sütőformában készítettem el.
A tészta tetejét megkentem felvert tojással. A sütőt előmelegítettem 170 fokra és középen 45-50 perc alatt aranybarnára sütöttem a kalácsot.
A formában hagytam kihűlni, mikor langyos volt, akkor tettem rácsra hűlni, s mikor teljesen kihűlt, csak akkor borítottam süteményes tálra.







Nincsenek megjegyzések: