Összes oldalmegjelenítés

2014. április 21., hétfő

Mázas húsvéti sonka

Az idei húsvétra mindenképpen mázas sonkát szántam. Keresgettem a receptek között, aztán erre esett a választásom, mert ehhez minden volt itthon, sőt a legtöbbet én készítettem el házilag.


Hozzávalók: 
A sonkához:

  • 1,2 kg kötözött sonka
  • 1 tk egész fekete bors
  • 1 tk kroiandermag
  • 1 tk szegfűbors
  • 3 babérlevéj
  • 1 közepes fej vöröshagyma
  • 3-4 gerezd fokhagyma

A mázhoz:




  • 20-25 szem szegfűszeg

Elkészítése:
A sonkát hideg vízben feltettem főzni. A fűszereket mellé tettem fűszertojásban, plusz a hagymákkal is körberaktam és gyöngyözve főztem kb. két órán át.  A levében hagytam kihűlni, mert így biztosan nem szárad ki, hanem finom szaftos marad. Hidegen hántottam le róla a kötözőhálót is.
A mázhoz valókat összekevertem, mindenütt bekentem vele a sonkát és a mélyedésekben, ahol a háló volt, szegfűszegeket szurkáltam.
A sütőt előmelegítettem 180 fokra és így sütöttem kb. fél óráig. Közben 10 percenként a megmaradt mázzal meglocsolgattam. 



Nincsenek megjegyzések: