Összes oldalmegjelenítés

2014. április 21., hétfő

Pisztáciában sült csirke polenta holdacskákkal és sült gombával

Ki az aki ilyet főz húsvétkor? Persze, hogy én. Egy ideig szemezgettem a barival, de le kellett mondanom róla, mert igen borsos az ára. De ha már kigondoltam, hogy pisztáciába csomagolom (amit megint arany áron lehet kapni), akkor valamit csomagolni szerettem volna. Csirkemell filé mindig ül a hűtőben, hisz azt eszünk leggyakrabban. Ha csirke, hát legyen csirke. Felhasználtam az otthon található alapanyagokat, - pedig most nem csaptam nagy vásárlást,- és ez lett belőle.


Hozzávalók:
A polentához:

  • 7 dl tej
  • 20 dkg kukoricadara
  • 1 nagy csipet só
  • 1 ek vaj  + a sütéshez 1 ek


A sülthöz:

  • 3 db fél csirkemell filé
  • frissen őrölt bors
  • kevés tönkölyliszt
  • 1 tojás
  • 6 dkg sózatlan pisztácia durvára őrölve
  • a sütéshez 2 vaj


A gombához:

  • 1 ek olívaolaj
  • 6 dkg csíkozott bacon
  • 30 dkg barna csiperke
  • pici só
  • frissen őrölt bors
  • 1 dl fehérbor

Elkészítése:

A polentához,- aminek nagy rajongója vagyok,- feltettem forrni 7 dl zsíros házi tejet. Hozzáadtam egy csipet sót és mikor felforrt, lassan adagolva, folyamatosan keverve beleszórtam  a kukoricadarát. Addig kevertem, míg besűrűsödött. Ekkor hozzáadtam egy kanál vajat, elkevertem benne és a masszát sütőpapírral bélelt őzgerincformába töltöttem. Odaütögettem az asztalhoz, hogy jól tömörödjön és vártam, míg teljesen kihűl.Ekkor kiborítottam a formából és szeletekre vágtam. Nagyjából a kétharmadát grilleztem meg a sülthöz, a többit félretettem és egy kis édességet készítettem belőle. Felhevítettem a grill serpenyőt, beledobtam egy teáskanálnyi vajat és a polenták mindkét oldalát 1-1 perc alatt megsütöttem. Majd még egy adagot kisütöttem.
A húst egyszerűen csak hosszában felvágtam három csíkra, de a végét egyben hagytam. Megsóztam, borsoztam, aztán összefontam és a végét összetűztem egy fogvájóval. A húsfonatokat meghempergettem  lisztben, majd felvert tojásban, végül a pisztáciában. Egy akkora teflon tepsit készítettem elő, amiben éppen elfért a három húsfonat. Kibéleltem sütőpapírral és kis vajdarabkákat tettem az aljába. Ráfektettem a húsokat, lefedtem fóliával és a 180 fokra előmelegített sütőben sütöttem 30-40 percig.
A gombás köret csak egy villanás volt. Egy kanálnyi olajat hevítettem, amire rádobtam a szalonnacsíkokat, majd a negyedekbe vágott gombát. Kevés sót, ámde több borsot tekertem rá és erős tűzön 4-5 percig pirítottam. Mikor már nagyon melegük volt, nyakon öntöttem egy dl borral és továbbra is erős tűzön addig sütöttem, míg a bor alkoholtartalma elszállt, csak az aromája maradt.  Talán így hosszúnak tűnik az elkészítés, de csupán kis, néhány perces mozzanatokból áll, egyáltalán nem bonyolult.

Nincsenek megjegyzések: