Összes oldalmegjelenítés

2014. április 19., szombat

Barchesz helyett

A holnap elkészülő sonkához készítettem ezt a kenyeret.


Hozzávalók:
A tésztához:
  • 1 dl tejszín
  • 2 dl író
  • 4 dkg vaj
  • 10 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
  • 30 dkg tönköly fehér liszt
  • 3 ek krumplipüré
  • 2 dkg  Oetker friss élesztő
  • 1 tk cukor
  • 1 tk só

Tetejére:
  • 1 felvert tojás
  • 1 ek mák

A tejszínt meglangyosítottam, elkevertem benne a cukrot, belemorzsoltam a friss élesztőt és felfuttattam.
A dagasztógépbe öntöttem a megkelesztett élesztőt, az írót, a szoba hőmérsékletű vajat , a kétféle lisztet és a sót. 10 perc alatt ruganyos, fényes tésztát dagasztottam belőle, amit egy óra alatt langyos helyen duplájára kelesztettem.
A megkelt tésztát lisztezett munkafelületen ketté osztottam, vastagabb rudakat sodortam belőlük (kb. 40 cm hosszú) és maga körül összetekertem a két szálat. A végeit maga alá hajtva sütőpapírral bélelt őzgerincformába fektettem.
Tetejét megkentem felvert tojással és megszórtam mákkal. Újabb 25-30 percig kelesztettem. Közben a sütőt előmelegítettem 180 fokra és 35-40 perc alatt aranybarnára sütöttem a kenyeret.

Nincsenek megjegyzések: