Összes oldalmegjelenítés

2014. május 28., szerda

Ecetes-hagymás újkrumpli saláta

Grillhez készítettem ezt a salátát. Kevés a kalóriatartalma, mégis segít a kolbászok, hurkák megemésztésében. Tehát jobban csúszik a falat. Nagyon gyorsan elkészíthető, minimális munkával.


Hozzávalók:
Ez ízlés dolga, ki mennyire szereti az erős ízeket, én így készítettem.

  • 1,5 kg újkrumpli
  • 1 ek só
  • 3 babérlevél
  • 1 tk szemes fekete bors
  • 1 közepes fej vöröshagyma
  • 1 dl ecet
  • 2 ek cukor
  • 1 l hideg víz

Elkészítése:

A burgonyát alaposan megmostam és héjastól feltettem annyi vízzel főzni, amennyi ellepi. Hozzá adtam egy kanál sót a főzővízhez. Mikor megfőtt, leöntöttem róla a sós levet, hagytam kihűlni, de csak annyira, hogy ne forró, hanem meleg legyen. Lehúztam róla a vékony héját és ujjnyi vastag szeletekre karikáztam. A hagymát is megtisztítottam és szintén karikára szeleteltem, a rétegeket szétszedtem. Leraktam sorban: egy sor krumpli, egy sor hagyma, kevés egész bors, egy-egy babérlevél. Az ecetet, a cukrot és a vizet elkevertem, mint egy salátalevet és ráöntöttem a krumplira annyit, hogy teljesen ellepje. Betettem hűtőbe összeérlelni az ízeket. Jó, ha fogyasztás előtt 1-2 napig pihen a hűvösön.

Nincsenek megjegyzések: