Összes oldalmegjelenítés

2014. május 28., szerda

Sörös rozskenyér

Ezt a kenyeret úgy sütöttem meg, hogy tényleg, amit találtam, beletettem. Néhány napja készítettem egy hasonlót, de annyira el voltam foglalva, hogy fél órával tovább maradt benn a sütőben, mit ahogyan terveztem. Szerencsémre nem égett szénné, csak vastagabb lett a kérge, de a fiamnak ízlett. Ez arra sarkallt, hogy megpróbáljam egy újabb nekifutásban normálisan megsütni a kenyeret.


Hozzávalók:

  • 30 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt
  • 50 dkg tönköly fehér liszt
  • 12, 5 dkg tang zhong
  • 3 dl sör
  • 1 dl író
  • 3 dkg friss élesztő
  • 1 tk cukor
  • 1 ek só
  • 1 tk őrölt köménymag
  • 3 dkg szoba hőmérsékletű vaj

Elkészítése:

A  tang zhong már a hűtőben figyelt három napja, hogy elhasználjam.Mindig dupla adagot készítek, mert ennyit simán kibír és nem kell minden alkalommal kevergetnem. 
A sört meglangyosítottam mikróban és a cukrot hozzáadtam. Azonnal vadul elkezdett fortyogni, mint egy láva, de ez hamarosan alábbhagyott. Ekkor belemorzsoltam az élesztőt, hagytam felfutni.
Ezután már csak mindent beledobáltam a kenyérsütőgép üstjébe, és szabadon engedtem a tettre vágyását.
Megkelesztettem a kenyeret duplájára , majd cipót formálva belőle  (körbe a szélét maga alá gyűrtem, míg kerek nem lett, mint a zsemle formálásánál), és egy nagy 4 literes teflon lábasba tettem, ahol további 20 percig letakarva újra kelesztettem. Addig a sütőt felfűtöttem 250 fokra és behelyeztem a megkelt cipót fedővel lefedve.20 percig sütöttem így, majd lecsavartam a meleget 200 fokra és levettem a fedőt. További 25-30 percig sütöttem a cipót, majd kivettem, rácsra tettem kihűlni.
Kicsit rongyos lett a teteje, de nagyon fincsi lett. 

Nincsenek megjegyzések: