Összes oldalmegjelenítés

2014. május 17., szombat

Sörtésztában sült zöldségek és csirkecomb

Most kaptam ezt a remek receptet és azonnal ki is próbáltam. Az eredeti receptben fehér spárga volt és kicsit más mártogatós, de a lényege nekem ilyen volt.


Hozzávalók:

  • 25 dkg zöld spárga
  • egy kisebb padlizsán
  • 4 csirkecomb filé



  • olaj a sütéshez


A sörtésztához: 

  • 15 dkg tönkölyliszt
  • 5 dkg étkezési keményítő
  • 2 tk sütőpor
  • 1/2 kk só
  • 1/2 kk bors
  • 2 dl hideg sör
  • 2 nagy tojásfehérje


A mártogatóshoz:

  • 2,5 dl laktózmentes joghurt
  • 1 csokor kapor
  • 1 csipet só
  • frissen őrölt bors ízlés szerint
  • 1/2 citrom leve és reszelt héja
  • 1 tk méz


Elkészítése:

A zsenge padlizsánt héjastól felvágtam hosszában ujjnyi vastagságú hasábokra. Megsóztam, borsoztam. A spárgák szárát eltörtem ott, ahol maguktól elpattantak. A fiatal zöld spárgát nem kell pucolni. A csirkecombokról lehúztam a bőrt, kifiléztem őket és egy-egy filét 5 - 6 csíkra vágtam fel.
A tészta hozzávalóit alaposan elkevertem egy hosszúkás tálban, amiben kényelmesen tudtam mártogatni a hosszúkás zöldségeket. Az olajat közepesen forróra melegítettem és így sütöttem meg a zöldségeket. Nagyon ízletes ebédünk lett belőle egy pikáns mártogatóssal. 
Hálásan gondolok Szilvire, akinek jóvoltából meglephettem a családomat evvel a remek tavaszi ebéddel.

Nincsenek megjegyzések: