Összes oldalmegjelenítés

2014. május 11., vasárnap

Rozspelyhes sült krumplis tönköly kenyér

Ma ilyen kenyeret sütöttem, tekintve, hogy maradt egy sült krumpli a gnocchiból. Ennek is nagyon jót tett a sóban sült krumpli. Lágy, laza, finom fehér kenyér sült belőle.


Hozzávalók: 

  • 12 dkg tang zhong
  • 12 dkg sóban sült krumpli
  • 3 ek rozspehely
  • 5 dkg vaj
  • 2 ek tejföl
  • 80 dkg tönköly fehér liszt
  • 1 ek só
  • 3,5 dl langyos víz
  • 1 tk cukor
  • 3 dkg friss élesztő

Elkészítése.

A vízben elkevertem a cukrot, felfuttattam az élesztőt. A krumplit meghámoztam és finom lyukú reszelőn lereszeltem. Minden hozzávalót kenyérsütőgép üstjébe készítettem és dagasztásra kapcsoltam.
Az óriásira kelt tésztát, ami elég lágy volt, lisztezett deszkára borítottam, néhányszor finoman meghempergettem és tekertem rajta párat, majd a teflon kacsasütőtálba fektettem. A tetejét kevés liszttel hintettem meg és lefedtem az üvegtetővel. Öröm volt nézni, milyen rohamosan növekedik a tálban. Közben előmelegítettem a sütőt 250 fokra. Mikor már forró volt, a kenyeret betettem tetővel lefedve 20 percre, majd levettem a tetőt és a hőfokot 190 fokra és még 20 percig pirítottam a kenyeret, majd rácsra tettem ki hűlni.


Nincsenek megjegyzések: