Összes oldalmegjelenítés

2014. július 22., kedd

Csodás csupa csoki keksz

Nem volt jókedvem és barangolgattam a neten, amikor rábukkantam az elképesztően jófej csajszik  receptjére. Leírásuk szerint ezt Pierre Hermé receptkönyvéből alakították a maguk ízlésére (csak egy kis plusz fűszerről és mínusz cukorrol van szó).


Hozzávalók:
  • 15 dkg vaj
  • 1 tk só
  • 15 dkg nádcukor
  • 2 tojás
  • 22,5 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
  • 1 tk szódabikarbóna
  • 1 tk sütőpor
  • a tk őrölt szegfűszeg
  • 1 tk őrölt fahéj
  • 1 tk frissen reszelt gyömbér
  • 6 dkg makadámdió
  • 6 dkg pekándió
  • 24 dkg aprított étcsokoládé
  • opcionálisan kakaóbab töretet adtak meg a teteje megszórásához (micsoda szerencse, volt otthon)

Elkészítése:
A vajat a sóval, cukorral és a tojásokkal habosra kevertem A lisztet, a sütőport, szódabikarbónát és a fűszereket összekevertem. A diókat kézzel durvára aprítottam. Ugyanígy jártam el az étcsokoládéval. Majd mindezt a robotgéppel elegyítettem. Hűtőbe tettem két órára dermedni, majd kivettem, vizes kézzel diónyi golyókat szaggattam belőle, amit a sütőpapíron kb, 1 cm.es lapokra lapítottam. Elég lágy volt a massza, kicsit küzdeni kellett vele, de a végeredmény mindenért kárpótolt. A végén megszórtam a kekszeket kevés kakaóbab darabokkal, ami különösen kiemelte a csokoládés ízt, de mégsem uralkodott el rajta.
180 fokra előmelegítettem a sütőt és hőlégkeverésen 9-10 perc alatt megsütöttem a kekszeket. A tepsiben hagytam kihűlni, de utána nem volt kegyelem, egy pillanatra nem hagytam őket békén. Egyszerűen nem lehetett abbahagyni. Miért történik mindig ez vlem, ha sikerül ledobnom 2.3 kilót? Na nem gyászoltam nagyon, mert ez a keksz mindent megért. Ha bárki vigasztalásra szorul, ez a keksz biztosan elkényezteti, tovaröppen minden bú.

Nincsenek megjegyzések: