Összes oldalmegjelenítés

2014. július 22., kedd

Mexikói ízesítésű sertés szeletek

Mint mindig, most is törtem a fejemet, mit készíthetnék el gyorsan, amit a gyermekem is megeszik, hamar elkészül, beleillik a mostanában (5 hete) uralkodó költözési programunkba. Arra jutottam, hogy úgy lesz jó, ha kora reggel bepácolok néhány szelet húst, aztán amikor hazaérünk holt fáradtan, nekem csak a grill alá kell nyomnom és kész az ebéd. Így is lett. Ezért először egy kis fűszerkeveréket állítottam össze.

Hozzávalók:
A mexikói fűszerkeverékemhez:
  • 1 ek egész római köménymag
  • 1 ek szárított oregáno
  • 1 tk szárított zellerlevél
  • 1 tk egész bors
  • 1 tk himalájasó
  • 1 tk egész koriandermag
  • 1 tk fokhagyma granulátum 
  • 1/2 tk chilipehely
  • 1/2 tk cayenne-bors
  • 1/2 tk fahéj
  • 3 szem szegfűszeg
  • 1 kk rózsabors

  • 80 dkg csontos sertés tarja
  • 1 ek Maldon só 
  • 3 ek olívaolaj 


Elkészítése: 

A hússzeleteket megkentem olívaolajjal és alaposan megszórtam a fűszerkeverékkel. Szorosan lefóliáztam, hogy ne érje a levegő és a hűtőben pihentettem jó fél napot. Természetesen nem árt meg neki az sem, ha csak másnap sütjük meg, sőt... Mikor megjöttünk és bepakoltuk az az napi adag miegymást, akkor kitettem a húst a pultra, hogy összemelegedjen a környezetével. Csak ekkor sóztam meg. A szeletek közé dugtam néhány koktélparadicsomot is, had süljön meg közte az is. Bekapcsoltam a grillt 200 fokra, és amikor izzott, alá toltam a sütőpapírral kibélelt tepsibe fektetett hússzeleteket. 6-7 percig sütöttem mindkét oldalát, majd kivettem, letakartam alufóliával és pihentettem 10-15 percet alatta. Ez alatt szépen visszapuhult a hús és nagyon finom omlós lett. 


Egy jó kis csípős chili jam remek kísérője lehet ennek az ételnek.

Nincsenek megjegyzések: