Összes oldalmegjelenítés

2014. július 12., szombat

Kókuszkrémes torta

A receptet eredetileg Stahl Judit könyvéből vettem, s mivel tökéletes, nem is igen változtattam rajta. Annyiszor el kellett készítenem már, hogy elő sem veszem a könyvet, hogy kiolvassam az elkészítését. Szeretem, hogy a szerző nem bonyolítja, hanem a lehető legegyszerűbben készíti el a finomnál finomabb sütiket. Azért a szükség rákényszerített némi változtatásra, de így is tökéletes lett ez a gyorsan elkészíthető édesség. Mivel nem volt tejem, így kókusztejet használtam.


Hozzávalók:
A tésztához:

  • 25 dkg kakaós keksz
  • 10 dkg vaj
  • 2 ek kakaópor

A krémhez:

  • 4 dl kókusztej
  • 2 dl víz
  • 1 tk vanília kivonat
  • 2 csomag vaníliás ízű puding
  • 10 dkg cukor
  • 20 dkg kókuszreszelék

Elkészítése:

A kakaós kekszet ledaráljuk, majd  a kakaót és a vajat is hozzákeverjük. Egy 25 cm-es átmérőjű piteformát vékonyan kikenünk vajjal (nem fontos, mert elég vaj van a tésztában, de én mégis). A tésztamasszát egyenletesen szétnyomkodjuk benne, hogy a forma oldalát is fedje, majd 160 fokos sütőben hőlégkeverésen 12-13 perc alatt megsütjük. Hagyjuk kihűlni.
Egy lábasban a kókusztejet elkeverjük a cukorral és felforrósítjuk. Két dl hideg vízben elkeverjük a pudingport és amikor a kókusztej felforrt, hozzáadagoljuk folytonos keverés mellett. Ekkor hozzáadjuk a vaníliakivonatot is. Mikor sűrűsödni kezd a massza, belekeverünk 15 dkg kókuszreszeléket. Itt a szerző elég tekintélyes mennyiségű vajat ajánl hozzá, de én ezt mellőztem, mert túl nehéznek találtam tőle a krémet. Adhatunk hozzá kókuszlikőrt viszont, ha gyerekek nem fogyasztanak belőle. A besűrűsödött masszát a kihűlt tésztára öntjük. Pont megtelik vele a forma. A maradék 5 dkg kókuszreszeléket a tetejére szórjuk és úgy, ahogy belesimítjuk.
Tanácsos egy nappal előbb elkészíteni a tortát, hogy a hűtőben kellően összeérjenek az ízek (persze ez csak akkor érvényes, ha szemfüles érdeklődők nem fedezik fel a gondosan elrejtett tortácskát, mert akkor nem biztos az a bizonyos pihentetés). 



Nincsenek megjegyzések: