Összes oldalmegjelenítés

2014. július 12., szombat

Marisa néni rakott padlizsánja

Mi sem  természetesebb, hogy Marisa néni, Buddy Valastro nagynénje, akivel,- mint családja számos tagjával,- a tortakirály együtt főzőcskézik. Persze megint egy jó kis szicíliai étel szerepelt a terítéken, ami lehetne könnyű vacsora, mindaddig, míg Buddy bele nem nyúl és eg nem patkolja a saját kis fortélyaival. Ettől a fordulattól szeretem azokat az ételeket, amit készít. Látszik az egész családon a főzés és az evés szeretete, s annak minden nyoma.
De a lényeg a recept. Persze soha nem jegyzetelek, csak megnézem és ad hoc elkészítem.

(Olyan régen nem tettem fel semmit, hogy szinte azt is elfelejtettem, honnan szúrjak be egy képet. Milyen jó most, hogy újra van erre időm. Még nem öltöttem olyan méreteket, mint Buddyék, de ha így folytatom, hamarosan csatlakozhatok  a családhoz.)

Hozzávalók:
  • 70 dkg padlizsán
  • kevert szárított zöldfűszer (bazsalikom, oregano, kakukkfű, rozmaring, tárkony, borsikafű)
  • bors
  • 15 dkg bivaly mozzarella
  • 80 dkg darabolt, hámozott paradicsomkonzerv
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 tk cukor
  • bazsalikomlevelek
  • kakukkfűágak ízlés szerint
  • 5 dkg parmezánsajt frissen reszelve
  • 5 dkg liszt
  • 2 nagy tojás
Buddy zsemlemorzsája:
20 dkg zsemlemorzsa
  • 1 citrom reszelt héja
  • 2 gerezd fokhagyma finomra reszelve
  • egy marék felaprított friss petrezselyem
  • 5 dkg parmezánsajt frissen reszelve
  • frissen őrölt feketebor
  • tengeri ső ízlés szerint
  • sütéshez fél liter növényi olaj
Elkészítése:

A padlizsánokat (2 db) megmostam, szárazra töröltem, majd felszeleteltem 1 cm vastag szeletekre. Megszórtam minimális sóval, kevés borssal és a keverék szárított fűszerekkel. Egy szűrő edénybe tettem, hogy azonnal lecsepegjen róla a leve. Hagytam negyed órát állni, majd lisztbe, tojásba, és Buddy isteni zsemlemorzsájába és 165 fokos olajban mindkét oldalát aranybarnára sütöttem. Konyhai törlőn leitattam a felesleges olajat róla.
Felbontottam a paradicsomkonzervet, belereszeltem két gerezd fokhagymát, tekertem egy kis fekete borsot, 1 csipet sót és egy teáskanálnyi cukrot.
A sütőtál alját megkentem evvel a szósszal, majd ráültettem egy sor rántott padlizsánt.
                                                         

Mivel nem volt otthon bivaly mozzarellám, így natúr tejszínes krémsajttal kínáltam meg a szeleteket és újra egy réteg paradicsom következett. Erre ültettem az erkélyen szüretelt friss bazsalikom és kakukkfű hajtások.
                                                         

Újabb padlizsánsort követően megismételtem az egészet. Végül parmezánt reszeltem rá.

                                                    
200 fokra előmelegített sütőben hőlégkeverésen 25 percig sütöttem. Sülés közben már rövid idő után is ontotta magából a sokféle fűszer illatát. Alig győztük kivárni elkészültét. Beváltotta a hozzá fűzött reményeket. Legalább akkora lakomát csaptunk belőle, mint egy belevaló olasz család.                                       

Nincsenek megjegyzések: